Klacht: Apple oordopjes ter waarde van 170 gestolen

op 23 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

afgelopen woensdag een pakketje ontvangen. Tot mijn grote verbazing was de onderkant vh pakketje al geopend. De inhoud was gestolen. Er zat alleen een leeg doos in. Zowel factuur als apple oortjes zaten er NIET in. Meteen telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat er een onderzoek gestart zou worden en dat er binnen 2 werkdagen contact zou opgenomen worden. Na 2 werkdagen niets vernomen te hebben, zelf wederom contact opgenomen. Er werd tot mijn grote verbazing aangegeven dat er niets bekend was en dat er geen onderzoek was gestart. Sterker nog werd aangegeven dat het pakket niet verzekerd was gestuurd en dat postnl niets voor me kon betekenen, dat ze enkel een klacht konden indienen. Dit komt er dus op neer dat postbezorgers de inhoud van een on verzekerd pakket kunnen stelen en ermee weg kunnen komen! Met de klacht wordt er niets gedaan. Geen actie ondernomen. De desbetreffende medewerkers komen er makkelijk mee weg!

Postnl en de afzender zijn verantwoordelijk voor het goed bezorgen van een pakket. De consument staat hier geheel buiten. Postnl zou zelf contact moeten opnemen met de afzender om te onderzoeken wat er mis is gegaan. Op deze manier wordt de consument het dupe! De consument moet maar het op deze manier maar uitzoeken

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 16:18 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Uz,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld en boos bent vanwege het feit dat uw pakket zonder inhoud is afgeleverd. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Omdat u de track&trace code niet mee heeft gestuurd in uw bericht kan ik helaas de status niet voor u nakijken. De afzender is onze opdrachtgever en is de betalende partij, zijn hebben ons de verzendkosten betaald om het pakket te bezorgen. U heeft een overeenkomst met de afzender en hen de verzendkosten betaald. Voor het eventueel starten van een onderzoek en voor een vergoeding van de kosten adviseer ik u dan ook contact op te nemen met de afzender, ik kan u hiervoor geen vergoeding bieden. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen. Mijn excuses voor de overlast die u heeft ondervonden.

Alle klachten die gemeld zijn door Nuray92