Klacht: ANTI VACCINATIE ontzagwekkendnieuws.nl

Petra de Vries op 08 december 2021 over Spotta in de categorie Reclame

Wij zijn erg geschrokken van een folder in ons Spotta folderpakket dat wij gisteren 7/12/2021 ontvingen in de brievenbus in Rotterdam West.
In het pakket met folders tussen de AH en Kruidvat zit gewoon een oproep om u NIET te laten vaccineren, omdat u anders niet in de hemel terecht komt. Mijn dochter van 11 stelde hier vragen over na het lezen ervan..

Spotta geeft aan niet verantwoordelijk te zijn, maar kunnen we volgende week dan een anti-homo of anti-Joden of porno-folder in ons pakket verwachten?
Zo niet, dan doet Spotta wel degelijk aan ‘selectie en goedkeuring’ van hetgeen ze verspreiden.

De folder is van ontzagwekkendnieuws.nl en zo te zien zijn er meerder mensen die al een klacht hebben ingediend.

Ik zie dat Spotta mensen met klachten online standaard met ‘jij’ en ‘je’ aanspreekt via hun webcare medewerkers.
Het lijkt er op dat Spotta geen respect heeft voor klagende klanten waarvan ze de leeftijd niet weten.

Dankzij Spotta gaat deze pandemie onnodig nog járen langer duren.
Als verspreider van post heeft Spotta ook een verantwoordelijkheid. Die lijken ze niet te (willen) nemen.

In een reclamefolderpakket enkel 'normale' reclamefolders voegen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Spotta over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Spotta in behandeling genomen

Spotta

Heeft op 08 december 2021 om 15:38 geantwoord

Geachte mevrouw de Vries,

Bedankt voor je bericht waarin je aangeeft dat je ontstemd bent over de folder over het Corona Toegangsbewijs. We vinden het vervelend dat de uiting voor irritatie heeft gezorgd.

Vanuit onze rol als verspreider bezorgen wij in opdracht van adverteerders folderpakketten en losse uitingen. De inhoud van de uitingen wordt bepaald door de adverteerder zelf, Spotta kent hier geen verantwoordelijkheid in.

Daarom verwijs ik je door naar de website van https://ontzagwekkendnieuws.nl/. Hier kun je contact opnemen met de organisatie achter de folder.

Afdeling Kwaliteit

Petra de Vries

Heeft op 08 december 2021 om 16:36 geantwoord

En daar komt de Spotta webcaremedewerker van de 'Afdeling Kwaliteit' weer met het standaard antwoord:

Bedankt voor JE bericht waarin JE aangeeft dat JE ontstemd bent ... Daarom verwijs ik JE door ... Hier kun JE contact opnemen..

Spotta gaat lijken op een corona-ontkenner waar geen woord lijkt binnen te komen. De vele mensen die klagen over de (zgn. indirecte) medewerking van Spotta aan deze zorgwekkende ongewenste antivaccinatiecampagne kunnen net zo goed tegen een muur praten, of een bord, die de directeur van Spotta voor z'n hoofd lijkt te hebben.
Ongelooflijk dat het bedrijf Spotta geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid lijkt te hebben of nemen. Er zou nu toch wel iemand op de PR afdeling wakker moeten zijn geworden na alle negatieve reacties in de media.
Dan hoop ik niet dat er binnenkort een 'losse uiting' van een extreem rechtse organisatie of bijvoorbeeld de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit tussen het AH en Kruidvat foldertje zit. Volgens Spotta verspreiden zij dus voor iedereen die betaald, althans dat maak ik op uit hun reacties op klachten van geschrokken of geïrriteerde mensen die enkel hun boodschappen en cadeau's willen uitzoeken in het folderpakket van Spotta. Erg beschamend Spotta!

Alle klachten die gemeld zijn door Petra de Vries