Klacht: annulering overstap telefonie abonnement

op 18 september 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

veele210@planet.nl

Aan
De Belcentrale

Datum 4 september 2017.

Onderwerp: annulering overstap telefonie abonnement.

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb per telefoon , ergens in juni of begin juli contact met u gehad, maar ik heb niet bewust ingestemd met een aanbod. Ook heb ik geen toestemming gegeven voor het overzetten van mijn bestaande abonnement naar De Belcentrale.
Dit gesprek was mijn inziens geheel informatief. We hebben hiervan ook nooit een email ontvangen voor verdere informatie. En ook geen modelformulier om de overeenkomst ongedaan te maken.
Ik heb nooit schriftelijk ingestemd.

Volgens de wet is er een toestemming nodig om een overeenkomst tot stand te brengen. U beweert dat wij een overeenkomst hebben gesloten.
Daarom draagt u de bewijslast van een schriftelijke overeenkomst.
Bovendien zijn oneerlijke handelspraktijken tussen bedrijven strafbaar. Dit staat in artikel 326d Wetboek van strafrecht.

Wat verwacht ik van u?
Ik wil dat u direct de aansluiting en overeenkomst met mijn oude aanbieder herstelt. Daarnaast verzoek ik u vriendelijk te bevestigen dat ik geen overeenkomst met u heb. Mogelijke kosten voor terugdraaien wil ik niet betalen.

Met vriendelijke groet B.v.Veelen -Menkveld

Bevestigen dat ik geen overeenkomst met De Belcentrale heb.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Belcentrale

Heeft op 04 oktober 2017 om 15:56 geantwoord

Geachte mevrouw Veelen,

Uw is hier helaas over het hoofd gezien, excuses hiervoor. Inmiddels heeft u contact gehad met één van mijn collega's, dit is op 08-09-2017 gebeurd. Gelukkig zijn er wat zaken verhelderd, u bent klant bij Garantiebellen, dus niet bij Belcentrale.
Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust even contact op met onze klantenservice!

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door heb ik nooit gehad