Klacht: ander bed en ander comfort -AANVULLING

op 17 oktober 2011 over Auping in de categorie Bedden

We hebben inmiddels al bijna 2 jaar geleden een auping monaco maximus boxspring gekocht omdat we die in de winkel heerlijk vonden liggen, het bed omsloot ons. Hoewel erg duur, toch gekocht. Goed slapen is wat waard he? Het bed dat we kregen geeft echter een totaal andere ervaring.Veel harder, je ligt erop en het is zeer instabiel. Als de een beweegt, dan wordt de ander zeeziek. Ik heb ’s ochtends veel méér last van mijn rug ipv minder. Ook is het onderstel anders dan die uit de showroom en heeft een onafhankelijk bureau (POS) comfortverschil aangegeven tussen de bedden. Toch is volgens Auping het bed prima en ook leverancier Goossens kan de klacht niet oplossen. Het bed terugnemen willen ze per se niet. Dit geschil duurt al 2 jaar en zelfs de geschillencommissie weet niet wat ze ermee moet. Voor ons is het bed wat we geleverd hebben gekregen in ieder geval niet wat we besteld hebben nav het proefliggen in de showroom! Geen ‘Auping nights, better days’ voor ons!!

Aangezien het kennelijk niet lukt om het comfort te krijgen zoals in de showroom wil ik graag dat het bed teruggenomen wordt en we het geld terugkrijgen zodat we kunnen kijken naar een ander bed.

AANVULLING:
Na veel heen en weer gepraat heeft uiteindelijk de geschillencommissie zich er over gebogen. Deze vond de klacht echter ongegrond (??). (Helaas kan je daar niet tegen in bezwaar gaan.) Desondanks is Goossens Wonen en Slapen zo vriendelijk geweest van 1 matras de kern aan te laten passen naar soft. Dit heeft iets verbetering in het comfort gegeven. Helaas nog steeds niet vergelijkbaar met het showroombed. Ook de instabiliteit is er nog. Mijn klacht is dus niet opgelost.
Hoewel Goossens niets meer had hoeven doen, hebben ze uit coulance wel mijn matras laten aanpassen. Fijn! Van Auping had ik echter betere service verwacht, zo\'n gerenommeerd bedrijf (koninklijk zelfs) met zo\'n grote naam. Jammer!

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Auping in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Auping een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Auping

Heeft op 02 november 2012 om 12:17 geantwoord

Wij vinden het spijtig dat u niet naar tevrednheid heeft kunnen genieten van uw Auping boxspringcombinatie. Naar aanleiding van uw klachten is uw boxspringcombinatie aan een uitvoerige beoordeling onderworpen. Hierbij bleek uw Monaco Maximus geen afwijken te vertonen, echter bleek de gekozen hardheid van de matras voor u niet passend te zijn. Inmiddels zijn uw matrassen retour gekomen om deze op uw verzoek van een andere haardheid te voorzien. Wij vertrouwen erop dat u op deze wijze naar trevredenheid gebruik maakt van uw Auping boxspringcombinatie.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Auping beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ebrian