Klacht: 3x defect scherm

Blij dat ik fiets op 09 april 2024 over Amslod in de categorie Fietsenwinkel

Amslod fiets lijkt alleen voor mooi weer fietsers.
Voordat wij tot aankoop van deze fiets overgingen hebben wij ons bij de winkel van Amslod in Apeldoorn eerst laten voorlichten. Dit was in dec 2022. Hier hebben wij aangegeven dat de fiets in alle weers omstandigheden gebruikt ging worden en we niet alleen mooi fietsers zijn aangezien de fiets gebruikt wordt voor woon werk verkeer ipv auto. Dus dat we ook in de regen gingen fietsen. Dat was geen probleem, Nederlands merk dus ook afgestemd op Nederlands weer. We werden prettig en vriendelijk geholpen in winkel. Garantie pakket van 3 jaar erbij genomen met onderhoud.

In oktober 2023 deed onze fiets het niet en viel ook het schermpje uit. Fiets gebracht naar Apeldoorn,. 1,5 week onze fiets kwijt geweest omdat onderdeel besteld moest worden. Logisch echter groot gemis voor ons aangezien we hem gebruiken voor woon werk verkeer. (Bij een auto is doorgaans vervangend vervoer, hier niet dus voor ons een uitdaging) Schermpje werd vervangen en binnenwerk van de versnelling (nexus 7 binnenwerk).
Bij ophalen van de fiets heeft mijn vrouw expliciet gevraagd of wij iets anders moesten doen om dit te voorkomen. Nee hoor dit was gewoon pech.

Nog geen 1/2 jaar later gaat het schermpje weer uit en niet meer aan en moet die weer worden vervangen. Nu werd er gemeld dat het niet onder de garantie valt.
Over een lange periode snappen we dat roestvorming etc niet onder de garantie valt echter het schermpje is nog geen 1/2 jaar oud de fiets staat in de nacht altijd binnen en grotendeels gedurende de dag ook in een fietsenstalling als er niet op gefietst wordt.
De Technische coördinator gaf aan dat dit alleen voorkomt als de fiets bijna volledig buiten staat. Weer en wind hebben zeker impact op dit soort onderdelen. Daarin blijft het een elektrisch onderdeel, en elektriciteit en water gaan niet samen. Kregen we terug van Amslod. Dat is best lastig fietsen in Nederland.

Ze impliceren dat de fiets dag en nacht buiten zou staan. Dat is zeker niet het geval in de nacht staat hij altijd in een droge schuur. Overdag fietsen we inderdaad ook zeker door de regen.

Dus gemaild dat we het er niet mee eens waren. Onze fiets stond inmiddels al een week bij kwikfit want daar hebben ze een service locatie inmiddels (prettig geholpen). Ook aangeboden de fiets anders naar Apeldoorn te brengen. De technisch coördinator kwam naar kwikfit om hem te beoordelen en bracht hem daarna bij ons.
Hij melde dat er wel roest zat in de kabelbaan en dat dit kwam door achterstallig onderhoud. Gemeld dat we juist bij hen in onderhoud zijn en geen service beurt hebben gemist en vaker zijn geweest door problemen aan de fiets. Hij had nu een 2e hands schermpje erop gezet en wij zouden nu de kosten niet hoeven te betalen. Dit was 19 maart. Vandaag 26 maart ging het schermpje niet meer aan. En de fiets dus ook niet.
Afgelopen week was al duidelijk dat na 1 regenbui het schermpje dus lek was en dat het binnenin dus vochtig bleef.

Wederom gebeld met Amslod. Door medewerker prettig te woord gestaan. Het blijkt een bekend probleem, afgelopen periode al meer van deze klachten gehad. Er was vanmiddag overleg en we zouden binnenkort terug gebeld worden. Dat klinkt iets anders dan dat het aan ons zou liggen.

Eerlijkheid en transparantie lijkt ons altijd de beste weg bij problemen.
Problemen kunnen voor komen, het gaat erom hoe ze worden opgelost en hoe vaak ze voorkomen wil je product betrouwbaar blijven.
Ons vertrouwen is inmiddels flink gedaald we zitten steeds met een fiets waar we niet van op aan kunnen, die hier hard wordt gebruikt ivm woon-werk verkeer Wachten op reparatie duurt steeds best even en ondertussen geen alternatief.
Het liefst ruilen we hem terug in. Wij moeten namelijk kunnen vertrouwen op de fiets. Als dit steeds met een auto was zou dit ook niet werken. We willde juist geen 2e auto vandaar deze fiets….

Het liefst geld terug zodat we betrouwbare fiets kunnen kopen, want als dit in garantie tijd gebeurt wat als die garantie om is....en nu wordt er al geroepen dat dit niet onder garantie valt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Amslod over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Amslod in behandeling genomen

Amslod

Heeft op 21 mei 2024 om 10:18 geantwoord

Beste meneer van Langerak,

Bedankt voor uw review.

Inmiddels hebben we via de mail al contact met elkaar gehad.
Hier hebben we de afspraak gemaakt dat, mochten er opnieuw problemen voorkomen, we samen met u gaan kijken naar een passende oplossing.

Voor nu wens ik u weer veel mooie kilometers toe.

Jeanine

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Amslod een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Blij dat ik fiets