Klacht: Alweer een halve dag zitten wachten voor niets

op 25 april 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket van amazon.de zou vandaag tussen 09:00 en 15:00 bezorgd worden. Rond 16:30 pas stond er een melding op de traceersite over ‘onjuiste adresgegevens’. Deze adresgegevens zijn wel degelijk correct.
Ik kan nog niks veranderen bij bezorger gemist en vermoed dat het pakket dalijk retour Duitsland gaat want zo heeft Amazon instructie gegeven. Dit is werkelijk de zoveelste keer dat een pakket niet bezorgd wordt volgens planning. Andere keren is het te laat ondanks de extreem ruime tijdsvakken van ZES uur. Regelmatig wordt er niet aangebeld, of vind ik een briefje waar niets anders op staat dan een code. Geen datum, geen tijdstip, geen details vd bezorger.

Kon de bezorger het niet vinden of is dit gewoon een treurig excuus omdat hij/zij niet op tijd was? Ik ben het vertrouwen in deze firma en haar bezorgers compleet verloren.

Op facebook wordt ik wel goed geholpen door medewerkers per privebericht, maar zij kunnen niets aan de situatie doen.

Lever mijn pakket volgens afspraak en op tijd af, bel aan en wacht langer dan 5 seconden voordat de deur opengaat, laat briefjes achter met details als ik er niet ben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 25 april 2017 om 21:42 geantwoord

Goede avond,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Ik heb u vandaag reeds gesproken op social media hierover en heb dan ook al melding gemaakt van uw klacht bij het depot. Nogmaals mijn excuses voor deze ervaring en het ongemak en natuurlijk ook dat u door deze foutieve melding langer moet wachten. Het is een erg vervelende situatie waar ik helaas inderdaad geen invloed op heb. Wel ga ik er alles aan doen om herhaling te voorkomen natuurlijk.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Heeft op 26 april 2017 om 08:17 geantwoord

Ik heb te doen met de mensen die deze klachten in behandeling moeten nemen. Natuurlijk wordt er gezegd dat de klacht is gemeld en ze gaan proberen het te voorkomen, maar dit is een structureel probleem wat al jaren gaande is. Wat me het meest irriteert is dat ik er nooit achter zal komen hoe het nu komt dat een bezorger zo makkelijk een melding kan maken 'adresgegevens onjuist' terwijl er eerder door DHL wel leveringen zijn gedaan op datzelfde adres. Vrijwel alle klachten over DHL gaan over dit soort bizarre acties van de bezorgers.

Mijn pakket gaat niet later komen want Amazon heeft direct het geld vd bestelling teruggestort. Ik ga het niet opnieuw daar bestellen, maar nu bij een webshop die met een andere vervoerder werkt. Uiteindelijk kost het me een paar dagen extra tijd, moeite en waarschijnlijk ook meer geld, omdat DHL verzuimd heeft gewoon een pakket af te leveren.

Alle klachten die gemeld zijn door jstapper