Klacht: Als leugenaar bestempeld worden door DHL

op 03 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had een pakketje besteld bij ici Paris.Krijg een mail van DHL dat dit op 2 mei tussen 14.00 en 18.00 bezorgd zou worden.Mijn vrouw en ik staan om ongeveer 17.50 in de keuken en zien daar een bekende DHL auto langs racen.
Wij denken die zet zijn auto op de hoek en komt dan aanbellen.Dat was niet zo.Om ongeveer 18.50 heb ik DHL gebeld en mijn klacht uitgelegd.Het antwoord van de medewerker was dat volgens zijn systeem de betreffende bezorger 1 minuut daarvoor in mijn postcodegebied een aflevering had gedaan en ik hem nog kon verwachten.Vergeet het maar.De volgende dag vandaag 3 mei gebeld met de klantenservice van ICI Paris.De vriendelijke medewerker van deze firma betreurde de situatie en ging in zijn systeem kijken.Hij vernam van DHL dat de bezorger niemand thuis had getroffen.Toen ontplofte ik natuurlijk want ik word door DHL gewoon als leugenaar neer gezet.Een grove schande en ik was woedend over zoveel onbeschoftheid.Als de chauffeur gelijk heeft waar is dan het kaartje wat gebruikelijk in de brievenbus wordt gedaan bij niet thuis treffen.Of wordt ik ook daarin beschuldigd dat ik het kaartje heb weggegooid?
Ook bij andere bezorgdiensten heb ik dergelijke situaties al mee gemaakt en dat noopt mij geen webshop bestellingen meer te doen.

Ik verlang persoonlijk excuus van DHL en wil graag weten of dit hun manier van werken is.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 mei 2017 om 14:17 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. U geeft aan dat u geen bezorger gezien hebt en ook geen kaartje hebt ontvangen. Dit is uiteraard niet de bedoeling, ik zal hier een melding van maken bij het depot zodat er naar gekeken kan worden met de betreffende bezorger. Mijn excuses voor de foute melding en de vertraging in het leveren van dit pakket.

Hartelijke groet,

Tom
Webcare
DHL Parcel

Heeft op 03 mei 2017 om 14:48 geantwoord

Ik word beschuldigd als leugenaar dat ik niet thuis was en dat is pertinent onwaar.DGL neemt contact op met het depot en dat is niet mijn voorstel.Ik wil gewoon een excuus voor deze leugen.

Alle klachten die gemeld zijn door anjavani