Klacht: Bij binnen komst Egypte al opgelicht door een medewerker van Alltours 2 x een klacht in gediend bij Alltours maar geen reactie.

op 22 juni 2015 over Alltours in de categorie Reizen Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wat is de status van de klacht behadeling.

Fam Smit

Verstuurd vanaf mijn iPad

Begin doorgestuurd bericht:
Van: “Fam. Smit”
Datum: 6 juni 2015 10:32:11 CEST
Aan: “service@alltours-x.nl”
Onderwerp: KLACHT kosten visum Egypte/Hurghada
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van de door ons geboekte vakantie, reserveringsnummer 10379691 hierbij onderstaande klacht.

Zoals u uit onderstaande correspondentie kunt opmaken hebben wij na aankomst op de luchthaven van Hurghada (omstreeks 01.00 uur) maar liefst 32€ p.p. voor een visum moeten betalen. De normale prijs ligt rond de 20€. Hierover hebben wij na aankomst een klacht ingediend. Zie hieronder de uitermate zwakke reactie van de reisorganisatie.

Toen we in de bus zaten kwam de medeweker van Alltours-x met de mededeling dat het visum 32€ kost! De verhoging van maar liefst 12€ zou vergoeding zijn voor de “service” dat het visum door Alltour-x wordt geregeld. Over deze “service” het volgende:
# “service is onaangekondigd en op een overrompelende wijze gedaan
# Ons is niets gevraagd, we hebben hier geen opdracht toegegeven
# we hebben geen optie voorgelegd gekregen…..Alltours-x regelt de visa of wij gaan in de rij staan (in de rij staan was geen issue geweest, het was hartstikke rustig op het vliegveld, we konden zo doorlopen).
# Bovendien is deze “service” belachelijk duur, maar liefst een verhoging van 60%. Makkelijk geld verdienen over ruggen van reizigers die een hele lange reis achter de rug hebben.
# voor zover wij kunnen nagaan staan deze “service” en verhoging niet opgenomen in de algemene voorwaarden en staat niet genoemd in de bevestiging reservering.

Wij hebben meerdere vakanties in Hurghada doorgebracht en hebben dan ook vaker met het fenomeen visum te maken gehad. Wat ons nu is overkomen is echter compleet nieuw. Wij zien dit als een vorm van oplichting…

We zien dan ook graag 3x 12€ teruggestort op onze rekening,
Met groet,
Fam.Smit

Van: Denise Dekker – Keijzer [mailto:denise.dekker@pelikaanreizen.nl] Verzonden: vrijdag 5 juni 2015 16:05
Aan: Peter Smit
Onderwerp: RE: Contactaanvraag van klant KLACHT

Goedemiddag mijnheer Smit,

Ik begrijp uw gevoel dat u teveel betaald heeft. Het visum zal omgerekend inderdaad omgerekend ca. € 20,- moeten kosten. Veel reisorganisaties (of althans de reisleiding ter plaatse) verkopen het als een “service” dat het visum reeds voor u geregeld is om zo lange wachtrijen te voorkomen. Ik vermoed dat dit ook hier aan de orde is.

Ik hoop dat u ondanks dit voorval toch terug kunt kijken op een heerlijke zonnige vakantie.

Als er nog andere vragen zijn helpen wij u graag via 088-7354545 of op dit e-mailadres.

Met vriendelijke groet,
Denise Dekker
Reisadviseuse

Suntip.nl

T: 088 735 45 45

E: suntip@pelikaanreizen.nl

www.suntip.nl

Maandag t/m vrijdag 09.00 – 21.00

Zaterdag 10.00 – 17.00

Zondag 10.00 – 16.00

Van: Peter Smit [mailto:pe.smit@home.nl] Verzonden: vrijdag 29 mei 2015 16:55
Aan: Callcenter
Onderwerp: RE: Contactaanvraag van klant KLACHT

Beste mevr. Smolders,

Wij zijn reeds terug van Egypte en hebben een leuke vakantie gehad.
Wij zijn niet benaderd door Alltours maar hebben zelf een medewerker aangesproken op onze terugreis.
De medewerker van Alltours heeft zelf aangegeven dat de prijs van €32 voor de visum door Alltours wordt bepaald. Terwijl andere reizigers minder hebben betaald van andere organisaties.
Het gaat om een laag bedrag maar wij zullen nooit meer gebruik maken van deze organisatie omdat je zo niet met klanten omgaat. Het is een kwestie van vertrouwen.

P. Smit

Van: callcenter=pelikaanreizen.nl@casengomail.com[mailto:callcenter=pelikaanreizen.nl@casengomail.com] Namens Pelikaan Reizen Online
Verzonden: woensdag 20 mei 2015 15:53
Aan: pe.smit@home.nl
Onderwerp: Contactaanvraag van klant

-.-. .- … . -. –. —
Sanne Smolders Wednesday, 20 May 2015 at 15:53 CEST
Beste heer Smit,

Zojuist heb ik vandaag contact opgenomen met de reisorganisatie.

Zij geven aan dat zij contact hebben gehad met de bestemming ter plaatse.
Daar is geen antwoord over de kosten van het visum op teruggekomen, wel hebben zij aangegeven hierover contact met u op te nemen.
Is dit inmiddels al gebeurd?

Met vriendelijke groet,

Sanne Smolders
Reisadviseur

Pelikaan Reizen Online
T: 088 735 45 40
E: callcenter@pelikaanreizen.nl

Maandag t/m vrijdag 09.00 – 21.00
Zaterdag 10.00 – 17.00
Zondag 10.00 – 16.00

Vervolg dit gesprek via chat of reageer via een email-reply.

Gewenste Oplossing:

We zien dan ook graag 3 x 12€ teruggestort op rekening .
En dat dit beter met de klanten van Altours wordt gecommuniceerd deze zogenaamde extra service.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alltours

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alltours nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Martin Smit