Klacht: Twijfels klantvriendelijkheid Albert Heijn

op 04 maart 2011 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Vandaag kwam ik van Rotterdam naar huis (Eindhoven) en zag in de Albert Heijn (station Rotterdam) paaseitjes. Ik wilde ze wel kopen, maar het kostte 2,75. Ik had 2,50 en wilde niet voor die 0,25 pinnen. Toen ik in Eindhoven aankwam ging ik hier ook naar de AH to go (Neckerspoel 10 Eindhoven) in de hoop hier de paaseitjes voor minder te kunnen kopen. Hier zag ik ze ook liggen voor 2,75. Ik baalde natuurlijk als een stekker. Opeens zie ik een man uit het magazijn leunend vlakbij mij staan. Hij keek continue naar mij. Sterk vermoeden dat hij iemand van de Albert Heijn was.

Ondertussen…
Ik keek in mijn andere broekzak in de hoop nog wat geld te hebben. Maar nee. Vervolgens haalde ik mijn bankpas tevoorschijn en twijfelde ‘zal ik ze kopen of niet’. Die vent bleef daar staan en naar mij staren. Ik dacht ‘wat is hier in godsnaam aan de hand?’ Ik was in dat stuk (achterste gedeelte bij de koeling) de enige. Op iemand anders letten was onmogelijk. Bij de kassa was het wel druk, maar vanaf de positie waar die vent stond kon hij met moeite naar de kassa kijken. Overigens: waarom keek hij dan steeds naar mij? Deze houding van de Albert Heijn sterkt mijn twijfels in de klantvriendelijkheid. Hoezo vraagt u?

Dit is namelijk niet het eerste waar ik van geschrokken. Albert Heijn pretendeert immers er te zijn voor de klanten. Ik merk hier niets van. Heeft u wel eens gehoord dat een bepaalde groep bij Albert Heijn wordt geweigerd (om te werken)? Hier is een rechtszaak over geweest!

Heeft u wel eens gezien op tv (Radar) dat een jongen bij de politie werd aangegeven toen hij de spaarboekjes van zijn moeder ging inleveren? Ook dit was bij de Albert Heijn. Bij mij is dit ook gebeurd (Albert Heijn Hoogstraat 100 Eindhoven)! Ik ging voor de zoveelste keer mijn spaarboekje inleveren en opeens wordt de ‘baas’ erbij gehaald. De vraag werd gesteld waarom ik enkele volgnummers had (achter elkaar). Dit krijg je als je voor veel boodschappen doet? Maar het opmerkelijke was dat zodra ik het boekje inleverde er meteen werd gebeld naar de ‘baas’. Ik moest uitleggen waarom ik dus die volgnummers had. Misschien omdat ik een zelfstandige huishouding voer en regelmatig veel boodschappen doe? Deze vraag kon niemand of durfde niemand te beantwoorden.

Door deze dingen (weigeren bepaalde groep voor baan (AH to go), twijfelen aan zegelboekjes en bepaalde klanten in de gaten houden) twijfel ik aan de pretentie van de Albert Heijn ‘wij zijn er voor de klant’. De vraag is: ‘is dit echt zo…?

Gewenste oplossing

Daar mag Albert Heijn over nadenken.

Alle klachten die gemeld zijn door rahman01