Klacht: Onbeschoft personeel en lange wachttijden bij de kassa

op 01 maart 2011 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Op 28 febr.j.j. waren er bij AH op de Overtoom 454, om ongeveer 16:30, 2 kassa’s open, met de een een rij van 8 mensen en de ander 9. Het meisje achter de kassa wees ons erop dat men met weinig boodschappen ook kon afrekenen bij de service balie. Waarna een meneer en ikzelf ons langs de met karretjes afgesloten paden moesten wringen om daar naartoe te komen.
Eenmaal daar, was ene “Sandra” bezig met andere werkzaamheden, waarop de meneer tegen mij zei: nou, dat is ook wat, denk hier snel geholpen te kunnen worden, en dan kijken ze niet eens naar je. En ik antwoordde: ja, je hebt gelijk. En daar keek Sandra wèl van op en ze riep: Zeg, hallo, je ziet toch dat ik bezig ben, of niet soms! Zou je misscchien even normaal kunnen reageren?? Ik ben je vriendinnetje niet!, met je Hallo, zeg. Enfin, Sandra werd zo kwaad dat ze meteen begon te brullen ik lekker eenklacht moest indienen, waarnaar er achter mij een dame verscheen die , zo te zien, net binnenkwam, in gewone kleding, die zei dat ik het dan maar moest zeggen. Ik wil bij u geen klacht indienen, zei ik. Ik weet bij wie ik moet zijn, ik ken u niet. Waarop de dame, die blijkbaar daar werkte antwoordde: nou, dan moeten maar effe een klacht over u indienen, he?!

Tja, wat moet een mens met zo’n situatie. Veel mensen in de winkel vonden het een belachelijk vertoning. Bij deze dien ik dus eenklacht in, AH. Ordinair, klantonvriendelijk, onbevredigend. Ik kom al jaren in deze AH. Ik ken Cindy, en andere medewerkers. Deze locatie staat bekend om het lange wachten in de rij, maar goed, we zijn er aan gewend. Maar aan een juffrouw(nou ja, juffrouw, Sandra) went een mens nooit. Die moest misschien maar op de markt gaan staan.

Gewenste oplossing

De wachtrijen bij deze AH oplossen. Het is daar al járen een probleem, Zelfs met de nieuwe AH in de j.p. heijestraat erbij, ter ontlasting van deze op de OVertoom, is de situatie nog steeds hetzelfde. En personeel zoals Sandra hoort niet in een AH te werken

Alle klachten die gemeld zijn door tineke feij