Klacht: Afname service

op 19 juli 2010 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Vanochtend belde mijn vrouw dat we weer een aantal zegelboekjes (5) wilden verzilveren. Dat vooraf bellen doen we al enkele jaren omdat het klaarblijkelijk een hele tour is om geld in de kassa te hebben. Mijn vrouw kreeg bij dat telefoontje te verstaan dat ze beter na het doen van boodschappen kon komen want binnen een kwartier zou dat niet lukken. Een uur later lukt dat echter ook niet. De juffrouw gaf doodleuk te kennen dat zoiets een dag tevoren gemeld moet worden. Nu winkelt mijn familie al generaties bij AH, zegeltjes sparen hoort daar bij. Wie verzint al die regeltjes waar het gaat om het teruggeven van je eigen geld? Voor dit soort handelingen dient er bij AH voldoende geld in huis te zijn. Dan wel dat in redelijke tijd dat geld er wel is. (Wat te denken van goed gevulde kassa\\\\\\\’s op nog geen vijf meter afstand? Met de \\\\\\\’regeling tevoren even te moeten bellen\\\\\\\’ hebben we indertijd genoegen moeten nemen maar bij ons is nooit in de gedachte opgekomen om al op zondag te bellen of er maandag bij AH geld in kas is. De juffrouw die sjagrijnig de mensen te woord staat, de gekke (Zelfverzonnen regeltjes? Want aan de telefoon werd daarover niet gerept) regeling én de wijze waarop je wordt afgescheept. Wat moeten we daar toch mee? Elders gaan winkelen?

Gewenste oplossing

Oplossing is dat er over dit soort zaken geen enkele discussie plaatsvindt. Je zorgt als grootgrutter toch ook dat de vakken gevuld zijn?
Ook dat tevoren moeten bellen is al te gek voor woorden.

Bericht van edding

9 jaren geleden - De oorzaak zou kunnen zijn dat ze maar heel weinig contant geld in de kassa willen hebben i.v.m met de veiligheid en daarom heel begrijpelijk. Een oplossing zou kunnen zijn het boekje inleveren als het vol is en niet volle boekjes opsparen, of AH zou de mogelijkheid kunnen aanbieden het geld meteen op Uw bankrekening te storten zodat U ook niet met het geld over straat hoeft te lopen.

Bericht van rijdende-linker

9 jaren geleden - Een kassa van Albert Heijn mag tegenwoordig (regel van Ahold) niet meer dan €200,- groot geld hebben (briefjes, munten worden niet mee geteld) i.v.m. de veiligheid van werknemers en klanten. Dit kan er dus voor zorgen dat u misschien niet altijd alle 5 uw boekjes kunt inleveren. Van dat bellen heb ik (zelf een kassa medewerker) nog nooit gehoord maar dat zal wel een lokale regel zijn. Misschien zou u uw boekjes kunnen inleveren tijdens het afrekenen van de boodschappen, waardoor u minder hoeft te betalen, en niet 5 boekjes tegelijk inleveren maar 1 of 2 tegelijk. Op die manier heeft AH (bijna) altijd genoeg geld in de kassa.Even wat trivia: -Kassa's mogen onderling géén geld uitlenen. -Het direct storten op uw rekening kan AH niet aanbieden aangezien dat in strijd met de grondwet is (Privacy schending).

Alle klachten die gemeld zijn door RvW