Klacht: Al meer dan 10 weken geen voortgang van claim 326979754372

op 13 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vaak met DHL verstuurd, natuurlijk gaat er wel eens iets fout. Dat begrijp ik dan ook als klant, want bij mij zelf gaat ook lang niet alles goed. Er is dus een zending naar Amerika vermist sinds april. Het pakket is zelfs niet meer terug te vinden in de systemen van www.dhl.de, zo lang is het dus al geleden…

Gelukkig heb ik wel alle printscreens bewaard. Nu heb ik op 2 september van Varisha (10 weken na indienen claim, bijna halfjaar na verzenden) dat ze nog steeds bezig zijn. Ik zou zeggen dat DHL ook een keer moet zeggen dat voor een bepaalde periode een pakket niet is gevonden dat er wordt overgegaan tot uitkering van de waarde, aangezien het pakket is verzekerd tot 500 euro. Deze documenten heb ik allemaal aangeleverd reeds op 17 juni naar Najat.

Graag overgaan tot uitkering van schade in plaats hele tijd blijven zoeken naar pakketje wat al 10 weken gaande is. Heel waarschijnlijk is het nu kwijt en daar moeten we nu mee dealen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 september 2016 om 12:16 geantwoord

Goedemiddag,

Vervelend om te horen dat onze collega’s van de afdeling Claims er zo lang over doen om over te gaan op het toekennen van uw claim. Heel erg goed natuurlijk dat u het er niet bij laat zitten en hier achteraan blijft gaan. Echter kunnen wij hier geen invloed op uit oefenen, mijn advies is dan ook geduldig te blijven en Claims hiervoor de tijd te geven. Zij weten het beste hoelang dit kan duren, wilt u een indicatie over hoeveel tijd ze daar nog voor denken nodig te hebben, raad ik u aan nogmaals met ze in contact te treden via de mail.

Tom
DHL Parcel Webcare

Heeft op 13 september 2016 om 12:28 geantwoord

Kastje muur, kastje muur. Jammer dat dan iemand van DHL reageert die er geen invloed op heeft. Daar heb ik dus als consument niets aan helaas. Waarom reageert dan degene die verantwoordelijk zijn voor mijn claim niet direct op me. Intern naar elkaar wijzen bij DHL is mij niets nieuws en deze 'oplossing' is weer een voorbeeld van kastje-muur praktijken. Waarom neemt DHL dan niet eens de moeite om mij persoonlijk te woord te staan. Telkens vertragen is ook een tactiek ja. Neem een voorbeeld aan POSTNL. Zij hebben ook 8 weken staan en na 8 weken als geen resultaat gaan ze over tot uitkering en bij DHL is het 8 weken en dan verlengen we nog eens 8 weken.

Graag betere oplossing aanbieden, hier heb ik niets aan en kom geen millimeter verder behalve dat mijn negatieve verwachtingen weer eens uitkomen en inderdaad DHL z'n status waar maakt om zoveel kasten en muren neer te zetten zodat ze telkens ernaar kunnen verwijzdn.

Alle klachten die gemeld zijn door Lam lam