Klacht: Al 4 jaar problemen tijdens vakantie!!

op 12 september 2018 over Gazelle in de categorie Fietsmerken

Ik heb in 2015 besloten om een elektrische fiets te kopen, vanwege het feit dat we in vakanties vaak naar “bergachtige” gebieden gaan en mijn vrouw al wel een elektrische fiets had, waardoor ik vaak achterbleef als we een ritje gingen maken.

Na onderzoek heb ik een Gazelle Ultimate C1i HF herenfiets gekocht, bij Dekker Tweewielers uit Enkhuizen.

In 2015 zijn we naar bergachtig gebied op vakantie geweest. Niet heel steil, maar af en toe wel aardig pittig. Als ik de fiets in de bergmodus zette, omdat het een steil klimmetje was, deed de fiets in het begin even zijn werk, maar al snel stopte de ondersteuning. Het was net alsof hij uitgeschakeld werd. Natuurlijk heb ik elke stand geprobeerd, maar steeds stopte de ondersteuning als ik bergop reed.

Ik weet dat een middenmotor beter is in bergachtig gebied, maar zomaar stoppen met de ondersteuning van de voorwielaandrijving leek me niet in orde. Te meer omdat mijn vrouw een 4 jaar oude Sparta had, ook met voorwielaandrijving, die met heel weinig moeite de berg wél op fietste!!

Ik heb de firma Dekker hier gelijk in 2015 van op de hoogte gesteld en zij hebben geprobeerd de fout boven water te krijgen en de fiets te repareren. In 2016 en 2017 echter hetzelfde probleem, waarna steeds weer een oplossing gezocht is. Het probleem bleef echter en vorig jaar heeft Gazelle een nieuwe voorwielmotor geleverd, die het probleem zeker zou oplossen (volgens de leverancier). Overigens wil ik wel even melden dat de firma Dekker steeds van goede wil was.

Dit jaar op vakantie bleek bij de eerste de beste lange helling dat het probleem echter niet opgelost was. Ik heb nu 4 jaar achterelkaar een behoorlijk rot gevoel gehad in mijn vakantie en de vakanties zijn aardig beperkt geweest m.b.t. het fietsen!! 4 jaar lang!!

Vorig jaar heb ik geïnformeerd bij de consumentenbond wat mijn rechten waren, omdat ik verwachtte dat de garantieperiode aangehaald zou worden als reden om niets meer te doen. De consumentenbond meldde mij, dat het probleem kosteloos opgelost moest worden, “aangezien het product nooit goed gefunctioneerd heeft en dit al in de garantieperiode is gemeld!”

Gazelle zegt gewoon: ja, dit was de eerste serie en die was niet geschikt om de berg op te rijden. Ongelofelijk!! 4 Jaar aan het lijntje gehouden.

Ik wil nu van de fiets af en ga voor een ander merk kiezen, na bijna mijn hele leven Gazelle te hebben gereden.

Ik ben tevreden als 4 verloren fiets vakantie jaren gecompenseerd worden enof er voor een goed bedrag mijn fiets ingeruild wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gazelle

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gazelle nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WimS21