Klacht: Al 2 × een pakket verdwenen in 8 maanden tijd waar post.nl geen oplossing in bied

op 25 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In november/december en in juni een pakket naar mij toe laten verzenden. Netjes bericht gekregen van de verzender met de track and trace code. Maar beide pakketten zijn verdwenen. Het eerste pakket was per abuis een verkeerde postcode op vermeld waardoor deze bij onbestelbare zendingen terecht had moeten komen maar dat pakket is verdwenen terwijl dus adres en postcode totaal niet matchte bezorgadres in Nijmegen en postcode van Valkenswaard.
Het recente pakket is verdwenen terwijl alle gegevens wel correct waren is dus gewoon achterover gedrukt (gestolen) bij post.nl.
Post.nl verwijst mij naar de verzender want het pakket was niet verzekerd verstuurd, met andere worden het is alleen ons probleem als het verzekerd verstuurd is en anders zoekt het maar uit maar dan is het niet onze verantwoording dat wij jou pakket kwijt zijn geraakt. Wat ik dus idioot vind want hun zijn het kwijt geraakt, niet de verzender en niet de ontvanger ik zou het dus eigenlijk niet meer dan normaal vinden dat ik schadeloos gesteld word. Kan ik anders aangifte doen van ontvreemding?

Dat ik minimaal schadeloos word gesteld want hun zijn mijn producten kwijt geraakt. Verder wil ik ook een uitgebreid verslag van het onderzoek wat ze beweren gedaan te hebben. Want alleen de woorden we hebben onderzoek gedaan en we kunnen helaas uw pakket niet vinden zegt mij niks.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 25 juli 2017 om 12:11 geantwoord

Geachte heer van der Zouwen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u tot tweemaal toe een pakket niet heeft ontvangen en begrijp dat de situatie voor u nog niet naar tevredenheid is opgelost. Graag geef ik u een toelichting.

Ik adviseer u echter toch voor een oplossing contact op te nemen met de afzender(s) van uw zendingen. De afzender is namelijk onze opdrachtgever en de betalende partij. De verzender heeft een overeenkomst gesloten met ons om het pakket te vervoeren en bezorgen, u heeft een overeenkomst gesloten met de afzender. De verzender is de enige partij die eventueel in aanmerking kan komen voor een schadevergoeding. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Heeft op 25 juli 2017 om 23:37 geantwoord

Ik heb al duidelijk aangegeven in mijn klacht die ik eerst zelf heb proberen op te lossen met post.nl dat de verzender in mijn opdracht handelde om te verzenden. Ik heb de verzendkosten ook gewoon betaald. De verzender heeft netjes het bij de post gebracht en daarmee netjes voldaan aan zijn verantwoording. Dus dat hun nu willen dat de verzender nu actie gaat ondernemen terwijl deze zegt je mag het van mij zelf oplossen met post.nl ik heb er geen tijd voor en ik heb het netjes aangeboden bij post.nl dat hun het kwijt geraakt zijn is iets tussen jou en post.nl. Wat ik ook vind, vanaf het moment dat de verzender het pakket overgedragen heeft aan post.nl ligt de verantwoording om het door mij betaalde pakket bij mij af te leveren. Doen ze dat niet moeten ze mij schadeloos stellen. De verzender heeft de schade niet de schade ligt bij mij als ontvanger!

Alle klachten die gemeld zijn door Gerrit1972