Klacht: AH Schiedam Zuid : Manager beschuldigt mij van diefstal

op 15 december 2017 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Onderwerp : Beschuldigd van diefstal bij recycling concept.
Tegenover AH in de Hagastraat te Schiedam is gevestigd de flesinname. Sinds kort ook 3 recycling concepten : textiel- schoenen- elektrische apparaten. Tevens een leuke ruilkast. Iedere klant of bezoeker, deponeert eens wat in die kast en neemt wat mee. Zo gaat het eigenlijk ook al enige tijd met de andere bakken. Deze bakken staan open en men kan vrijwillig afstand doen van kleding enz. Soms staat er weleens een koffiezetapparaat naast de bak, zodat een ander hiervan nog gebruik kan maken. Een echte kerstgedachte en hopelijk een gedachte voor het hele jaar : Delen met elkaar wat de ander niet meer gebruikt , neemt een ander weer mee. Een open karakter typeert de Gorzen te Schiedam. Vandaag werd ik aangesproken op het feit, dat ik wat kleding uit de textielbak nam. Een medewerker sprak mij aan, dat ik dit niet mocht doen. Ik zei toen: haalt u maar de manager, dan gaan we in discussie. Toen de manager, kwam werd ik beschuldigd van diefstal. Ook vertelde de manager van dit filiaal in Schiedam Zuid, dat hij camerabeelden van de diefstal had. Ook vertelde hij dat hij aangifte ging doen van diefstal, “Dit is mijn concept van recycling “vervolgde hij, zonder ook maar even te luisteren naar mijn verhaal. Ik zei toen : “dit is wel een fijne kerstgedachte die U uitdraagt” Dan kunt u de hele dag hier wel mensen blijven aanspreken en aangiftes blijven doen”. De manager zei ook nog: “Dan moet u maar naar de voedselbank gaan en kledingbank”. Hierop antwoordde ik , dat ik mijn huis al verkocht had en dat ik inderdaad juist zo blij ben en velen met mij , dat we kunnen ruilen mbt kleding, schoenen enz.
Toen ik aangaf dit met AH Nederland te zullen opnemen, reageerde de man : “Daar heb ik niets mee van doen ,dit is mijn winkel “Verder gaf ik aan, dat hij dan beter een bordje kan plaatsen dat het niet toegestaan is uit de bakken iets te ruilen of te recyclen. Want recycling betekent volgens mij : hergebruik. Bovendien hangen er in die voor het publiek openbaar toegankelijke ruimte geen bordjes dat er cameratoezicht is. Dat is volgens mij ook verplicht, daar het concept niet IN DE WINKEL is gesitueerd. Toen ik wegreed in mijn auto, maakte de manager nog een beweging met zijn telefoon en vermoedelijk heeft hij ook nog mijn kenteken gekiekt. Uiteraard kon ik dat niet goed zien. Kortom: 26 jaar lang ben ik vaste klant geweest en dan word je als een crimineel behandeld,.. gezellig winkelen op deze manier ?

ik verwacht minimaal een excuus van deze manager.Uiteraard ook duidelijkheid naar de klanten toe, want nu is het onduidelijk gelet op het leuke idee van de ruilkast.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gioia