Klacht: Agressieve verkoop techniek op zijn zachtst gezegd ONFATSOENLIJK!!

op 10 september 2018 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

WAS jaren lang een tevreden klant bij BelvoordeelBelcentrale.

Op 24 mei 2017 ben ik benaderd door Belcentrale (voorheen Belvoordeel) met het verhaal dat ISDN overgaat naar VOIP.
Belcentrale zou deze overgang kunnen gaan realiseren als ik nog 24 maanden klant wilde blijven. Normaal zou een overgang € 499,00 kosten, maar als je dus nog 24 maanden klant zou blijven dit kosteloos zijn. Bevestigingsmail zou nog volgen. NOOIT ONTVANGEN en bij mij in de vergetelheid beland.
Op 28 september 2017 contact opgenomen met belcentrale om abonnement op te zeggen, maar de medewerkster die ik aan telefoon kreeg vertelde mij dat er 24 mei 2017 telefonische contact met mij is opgenomen ivm met de overgang naar VOIP bellen. Doordat ze mij de geluidsopname hebben laten luisteren en zij mij mededeelde dat de geluidsopname voldoende bewijslast is heb ik voor mijzelf de keuze gemaakt om dan maar de 24 maanden uit te zingen bij de Belcentrale.

Op 21-3-2018 is er een monteur van de Belcentrale geweest voor het digitaliseren van de telefoons, nadat dit gebeurd was legt de monteur alle orderformulieren netjes op elkaar gelegd waarop mijn vader zegt, klopt dit wel, waarop hij antwoorden vertrouw mij maar het is alleen voor het gratis plaatsen van de toestellen. Mijn vader heeft de teksten digitaliseren van uw alarm, (alarm was al gedigitaliseerd) digitaliseren van uw pin, (hebben wij niet) internet en premium abonnement nooit kunnen lezen omdat deze onder het andere blad geschoven waren, alleen het orderformulier was zichtbaar voor het plaatsen voor alle telefoons. Hij vertrouwende de monteur, omdat mijn vader er nog specifiek na had gevraagd.
Ik zelf heb hier nooit geen toestemming voor gegeven, want ik wilde door al het vorige gedoe alleen maar het contract van 24 maanden volmaken.

Diverse schrijvens naar Belcentrale aangetekend verzonden, waarop wij eindelijke op 15 augustus jl telefonisch contact krijgen met een medewerkster en zei vertelde dat wij er niet onderuit konden, ook heeft ze tegenstrijdige beweringen, ze zegt jij hebt akkoord gegeven voor verlening van 24 maanden op 24 mei 2017, verder in het gesprek meld ze dat er een mail is gestuurd 14 februari 2018 en dat wij eronder uit konden komen, maar wij daar nooit op hebben gereageerd.
Als je hun schrijven hieronder leest, vertellen ze dat er een afspraak gemaakt moet worden, zoals ik dus netjes heb gedaan met mijn weet dat ik sowieso nog AAN HUN CONTRACT VAST ZIT en er niet onderuit kon komen.
Schrijven van 14 februari 2018:
Zoals u eerder van ons en wellicht ook al via diverse media heeft vernomen, wordt het oude ISDN netwerk opgeheven. Dit is een besluit waar Belcentrale geen invloed op heeft. Wel heeft Belcentrale invloed op het behouden van uw telefonische bereikbaarheid, de werking van uw pin en alarm. Nu de oude ISDN lijnen op korte termijn gaan verdwijnen digitaliseren wij ons netwerk. Ook uw telefoonlijn wordt daarom binnenkort gedigitaliseerd.
U maakt gebruik van de volgende ISDN abonnementen bij Belcentrale.
-xxxx XX [xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx]
Wij digitaliseren uw lijnen op dinsdag 27-3-2018. Om uw bereikbaarheid te kunnen garanderen moet één van onze monteurs uw aansluiting op locatie aanpassen.
Neem contact op met 088-3334446 voor het maken van een afspraak. Het is belangrijk dat u dit op tijd doet zodat u bereikbaar blijft. Wilt u geen gebruik maken van de uiteindelijk onvermijdelijke digitalisering, dan kunt u binnen een maand na ontvangst van de ze brief gebruik maken van het kosteloze beëindigingsrecht. Dit kunt u telefonisch aan ons doorgeven.

Na lang gesprek heeft ze per mail een voorstel gedaan:
Onbeperkt bellen met 4 kosteloze toestellen € 38,- per maand [eenmalig € 80,-]
Hoogste haalbare internet op locatie € 50,- per maand [eenmalig € 200,-]
Digitaliseren van alarm € 24,95 per maand [eenmalig € 0,-] komt te vervallen
Digitaliseren van uw pin € 10,- per maand [eenmalig € 50,-] komt te vervallen
Premium service € 19,95 per maand, komt te vervallen
Vast maandbedrag is dan ook € 88,00 excl.btw per maand.

De volgende morgen kreeg ik alweer een mail
Mail belcentrale; helaas hebben wij nog geen reactie van u mogen ontvangen. Hierbij attenderen wij u op het feit dat, indien reactie uitblijft, wij de wijziging niet kunne doorvoeren.
Ik vind dit heel dwingend, je krijgt geen tijd om erover na te denken.

Met volle verbazing heb ik alle klachten doorgelezen, het zijn bijna allemaal de zelfde klachten.
Ik zie deze zaken als een agressieve verkoop techniek waarbij het vertrouwen van de klant op ernstige wijze wordt geschaad. Dit is op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk en tevens een onrechtmatige daad.

Tevens zijn alle toestellen aangesloten maar het deugd totaal niet, wij hebben dan 4 telefoon nummers en als er gebeld wordt komen deze op alle toestellen tegelijk binnen. Je kan ook niet met meerdere telefoons uitbellen, dan geeft het andere toestel een ingesprekstoon.

Alle 4 de toestellen na behoren werken en beëindiging van contract per 23 mei 2019.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Esther Hendriks