Klacht: Aggressieve klantbenadering

op 17 juli 2017 over MyHeritage in de categorie Zoekdiensten

Nadat vorig jaar mijn database eenzijdig door MH werd geblokt vanwege dubbele entries (ik noem dat werk-in-wording, je verzamelt en ordent data) heb ik besloten voorlopig mijn abonnement niet te verlengen. Het kostte diverse mails en telefoontjes om mijn data weer toegankelijk te krijgen.Blijkbaar snapt MH niet wat het is om stamboomonderzoek te doen?? Vandaag werd ik, nadat ik via een uitnodiging in de mail van een ander lid op de MH site was gekomen, direct voor de keus gesteld “betalen!” Ik klik de pagina weg zonder te kiezen en 30 seconden later (!!) gaat de telefoon. Een Engels sprekende Rus zegt dat ik net op de site heb gekeken en vraagt waarom ik mijn abonnement niet wil verlengen. Eng, agressief, ik word live gevolgd, ik krijg mijn gegevens niet terug als ik niet betaal? Bah!

MH weigert om haar klanten te leren kennen. Een amateur genealoog wil weten wie hij is, wie zijn voorouders waren, waar hij/zij vandaan komt. Wie hebben mij gemaakt tot de persoon die ik ben?

Dat interesseert MH totaal niet. MH wil nummers, koopvee, klantjes die in de koopstand gedrukt kunnen worden. Afpersing met je eigen gegevens? Ik dacht het niet! Zolang MH niet geïnteresseerd is in de aard van haar eigen product, en dus in haar klanten, blijf ik ver van ze weg.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MyHeritage over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door H. Haakman