Klacht: afwijzing voor aanvraag lipofilling nav borstkanker en borstreconstructie

op 17 juni 2017 over CZ in de categorie Verzekering

De chirurg heeft een aanvraag ingediend bij CZ voor lipoflling na boverstaande omschrijving in de eerste afwijzing kort door de bocht u valt niet onder voorwaarden in de tweede afwijzing er zit bij u geen deffect en in de derde afwijzing het deffect is te groot en deze drie tegenstrijdige antwoorden komen dan van de (medische adviseurs)???????????
van CZ Deze mensen zo als dit er nu uitziet hebben waarschijnlijk geen opleiding genoten hiervoor
Daarom ben ik nu ook bezig met Juridische hulp om natuurlijk mijn recht te gaan halen want ik VECHT voor mijn RECHT

Als ze de vergoeding met de juiste voorwaarden vergoeden en niet proberen om hier onderuit te komen met tegenstrijdige verklaringen die belachelijk zijn

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

2 maanden geleden - Beste Irene, Bij jouw gegevens in onze administratie zie ik dat je vorige week met één van onze juristen hebt gesproken over jouw situatie. Zij heeft na dit gesprek toch nog vorige week donderdag contact opgenomen met de medisch adviesgroep. Dit betekent dat CZ je toch gaat uitnodigen op het spreekuur. De medisch adviseur kijkt uiteraard nogmaals goed of uw situatie valt onder de dekking van het verzekerde pakket. Blijkt dat toch niet zo te zijn, dan proberen mijn collega's dit aan je uit te leggen. De juriste gaf aan mij door dat ondanks dat jij ervan overtuigd bent dat je in aanmerking komt voor een vergoeding, je het ook heel belangrijk vindt om te worden gezien en een goede uitleg te krijgen als het bij een afwijzing zou blijven. Dat is voor onze juriste de reden geweest de medisch adviesgroep in te schakelen. Groet, Karlijn (medewerker Webcare CZ)

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

2 maanden geleden - Bedankt voor de reactie Ik wil ook even laten weten dat ik 4 juli een afspraak met de chirurg hierover heb en die gaat ook precies op papier zetten wat de precieze afmetingen zijn van de borst en van de defecten en dan zal ook blijken dat er geen een defect zo groot is als een kwadrant van de borst zoals jullie beweren afz verdrietje

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

2 maanden geleden - Graag gedaan. Ik stuur jouw reactie meteen door naar onze juriste. Groet, Karlijn, medewerker Webcare CZ

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

2 maanden geleden - Dank je, alleen wel jammer dat dit nodig is om je recht te halen afz Verdrietje

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

2 maanden geleden - Ik begrijp jouw reactie. Weet dat mijn collega's van team klachten en Geschillen een klachtafhandeling beoordelen op verbeterpunten voor de collega's die de klachten afhandelen. Jouw dossier wordt daarin dus meegenomen. Groet, Karlijn, medewerker Webcare CZ

2 maanden geleden - Ik ben zeer benieuwd dus afwachten

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Ik ben net telefonisch benaderd door een jurist van ZIN omdat ik had gevraagd even te verduidelijken wat de regels zijn met lipofilling omdat het volgens CZ niet helemaal duidelijk is Hij heeft mij een aantal goede adviezen gegeven Volgens hem moet ik er zo snel mogelijk een rechtzaak van maken want volgens hem is hier ook geen discussie over mogelijk en hij betreurt het ook ten zeerste dat CZ zo omgaat met mensen Verdrietje

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Bedankt dat je ook deze informatie doorgeeft, Verdrietje. Dit geef ik nu weer door aan mijn collega's die jouw geschil in behandeling hebben. Groet, Karlijn, medewerker Webcare CZ

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Ik wil toch nog even reageren want CZ onthoud mij er nu al maanden van om luchtige kleren te dragen tijdens het warme weer van de afgelopen tijd terwijl het probleem zo opgelost kan worden Het valt onder de dekking en er wordt aan alle voorwaarden voldaan dus dit is allemaal verloren tijd

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Ik wil even weten wie de medische adviseurs zijn en de namen en waaronder ze geregistreerd staan in het bigregister daar heb ik recht op.Ik wil graag door met deze zaak. Of zijn de juristen alles ineen???? Dit duurt mij allemaal te lang af .

1 maand geleden - Waarom is het zo stil ik hoor en zie niets meer

Bericht van CZ

1 maand geleden - Beste Irene, ik heb hierover navraag gedaan voor jou. Je hebt enkele weken terug telefonisch contact gehad met onze afdeling Juridische Zaken. Na dit gesprek heeft een overleg plaatsgevonden met de medisch adviseur, omdat je graag uitgenodigd wilde worden voor het spreekuur. Je hebt deze uitnodiging voor het spreekuur als het goed is inmiddels ontvangen. Je bent natuurlijk vrij om op dit forum een reactie te plaatsen. Als je inhoudelijke vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor het beste contact opnemen met de afdeling Juridische Zaken. Zij staan je graag te woord. Met vriendelijke groet, Melanie Webcare team CZ

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Na lange tijd en vandaag gebeld te hebben met CZ krijg ik nu een reactie en wel dat ik een uitnodiging zou hebben ontvangen van CZ om op het spreekuur te komen Ik heb gezegd dat ik niets ontvangen heb en ook gevraagd waarom ik nu opeens wel op het spreekuur kan komen maar daar hebben ze geen antwoord op en mijn zaak is nu toch weer in behandeling bij Juridische zaken ( wat ook staat in de gegevens van Stichting Zorghuis hoe CZ te werk gaat want dit wat ik nu meemaak staat daarin allemaal vermeld) en ik ben ook voor enkele weken terug gebeld door mevr .... van Juridische zaken en die heeft mij verteld dat de zaak was afgehandeld en ik niet op het spreekuur hoefde te komen dat vond volgens haar de medische adviseur niet nodig en dan denk je waarom nu dan wel ( er kan nu geen juridisch spelletje meer worden gespeeld met leugens) en dat is het volgens mij

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Ik heb gisteren pas de brief ontvangen voor een afspraak bij de medisch adviseur Mevrouw .... van Juridische zaken waar ik het laatste donderdag 15 juni (sindsdien niets meer van haar vernomen) telefonisch contact mee heb gehad heeft mij toen nogmaals de afwijzing gestuurd van 12 juni dus met andere woorden hier kunt u het mee doen En dinsdag 4 juli j.l. heb ik CZ gebeld om te vragen hoe de stand van zaken is en mevrouw ... van Juridische zaken heeft mij toen verteld dat dit bezoek geen meerwaarde heeft en dat CZ bij het standpunt blijft dus naar mijn mening heeft dit bezoek dan ook geen zin Ik had in dat gesprek al aangegeven dat ik die datum sowieso niet kan komen

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - Ik adviseer je contact op te nemen met afdeling Juridische zaken, Irene. Je klacht is bij hun in behandeling. De datum voor het bezoek kan altijd worden gewijzigd. Met vriendelijke groet, Anke Webcare team CZ

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - UITEINDELIJKE OPLOSSING Er is geen oplossing aangeboden maar ik hou me aan de woorden van de heer ...van ZIN vast die adviseerde mij gelijk een zaak van maken linksom naar SKGZ of rechtsom naar de rechter dus dat heb ik ook al gedaan STATUS NIET OPGELOST BEOORDELING angry

Reactie van de melder van de klacht vechtenvoorjerecht

1 maand geleden - De zaak is uit handen gegeven aan een aantal instanties Ze zijn nog lang niet van me af

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 21 juli 2017 om 10:41 geantwoord

Heeft op 23 juli 2017 om 15:10 geantwoord

Er is helemaal niets opgelost we gaan door met de zaak want op het spreekuur zat er iemand wie basisarts is en ze vertelde ook dat ze bedrijfsarts is geweest en lid van een of andere vereniging van een instantie (wat moet je daarmee heeft hierop helemaal geen meerwaarde) en op het gebied waar het over gaat nergens wat van af weet dit hebben wij ook nog nooit mee gemaakt dat zo iemand dit kan en mag beoordelen en volgens haar was de behandeling te duur en ik doe volgens haar niet aan de voorwaarde hoe kan zij daar over oordelen en daarbij liegt ze waar je bij zit over de afmetingen van de defecten aan de borst omdat ze er puur zit voor CZ daar krijgt ze een bonus voor en het wel en wee van de verzekerde interesseert haar geen moer
Ze zat in het dossier van iemand anders te kijken en heeft alles door elkaar gehaald eigenlijk was dit bezoek schandalig qua inhoud en mevrouw moet toch een ander vak kiezen dat lijkt me toch verstandiger

Alle klachten die gemeld zijn door vechtenvoorjerecht