Klacht: Afwijken van opgegeven bezorgtijden

op 14 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakje zou bezorgd worden op dinsdag, echter dit was niet aangegeven door de afzender dus bezorger gemist. Briefje in de bus:Pakje zou tussen 12 en 14 u bezorgd worden. Fijn om te weten, ik heb een afspraak en ben tegen half 12 thuis. Echter zag ik nu een briefje liggen van de PostNL dat ik niet thuis was en nu kan ik dus weer tot morgen wachten en pas na 15 u het pakje ook nog zelf op gaan halen. Oké een afwijking in de bezorgtijden kan gebeuren door veranderingen tijdens de route oid, maar meer dan een half uur eerder vind ik wel heel vervelend. Het gaat ook nog om iets dat dringend nodig is. Ik ben hier dus echt niet blij mee en helaas kan de klantenservice alleen bevestigen wat op het briefje van PostNL staat: morgen ophalen. Dat pakje ligt natuurlijk gewoon in de bus van de bezorger. Als ik zou kunnen weten waar hij op dit moment is in het dorp kan ik erheen fietsen en het pakje ophalen. Maar die mogelijkheid wordt direct afgewimpeld door de ‘klantenservice’ De service van PostNL laat steeds vaker te wensen over.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik nu hoor dat ik het pakje bij de bezorger op kan halen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 augustus 2017 om 12:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw vd Berg,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. In uw bericht geeft u aan dat uw pakket niet binnen het aangegeven tijdvak is aangeboden waardoor u de bezorger gemist heeft. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent, graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is daarom altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is door het tijdvak aan te passen wanneer blijkt dat deze regelmatig niet gehaald wordt. Omdat wij geen contactgegevens van chauffeurs hebben is het niet mogelijk hen tijdens hun werkzaamheden te bereiken. Ik zie dat u de zending inmiddels heeft kunnen afhalen bij de afhaallocatie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door jeannette@vdberg24.me