Klacht: Afwasmachine wast niet schoon

op 28 juli 2017 over Electrolux in de categorie Electronica - Wasmachines

In okt 2016 gekocht. Vorige oude afwasmachine van 15 jaar waste prima schoon. Staat hier in de garage nu. We zijn onlangs verhuust naar hier en wilden een ikea keuken kopen vandaar dat we alvast deze vaatwasser kochten. Maar dat is nu geparkeerd.
Maar deze Rengora wast gewoon niet schoon.
Al meteen gemeld na aankoop.
Monteur geweest ook omdat lade scheef was. Deze is vervangen.
Kort programma lijkt een spoelprogramma en droogt helemaal niet. Bij ikea Heerlen uitvoerig besproken voor de aankoop met keukenafdeling en mevrouw vertelde dat hij goed werkte ook het kort programma. Dat was ook mijn wens bij een keuze voor een nieuw apparaat dat hij goede resultaten moest hebben ook bij kort programma.
In mijn vorige huis hadden we net een nieuwe afwasser. De vorige hadden we 17 jaar gehad en net tijdens de verkoop ging hij stuk. Huis stond 3 jr in verkoop en heb de nieuwe dus nog ruim 2 jaar gebruikt. Zeer naar tevredenheid.Dat was een B merk maar prima resultaten en ook gied drogen bij kort programma. Deze van ikea was duurder maar ik verwachte toch zeker dezelfde resultaten minimaal.
Na aankoop vd Rengora meteen gereageerd telefonisch binnen enkele weken. Deze opmerking gemaakt dat hij niet goed droogde zowel lang aks kort programma en dat we ons afvroegen of hij wel heet genoeg waste. De telefoniste van Ikea gaf aan dat hij echt goed moest drogen ook het korte programma zeker bij dit model Rengora.
Toen monteur weken later kwam..(.afspraak was verzet door Electrolux) vertelde die monteur doodleuk dat er helemaal geen droogprogramma of droogelement in de machine zit!!! Maw wat heb ik gekocht en wat verkopen deze keukenmedewerkers?? Onjuiste info dus. Zeer onprofessioneel dat men niet weet wat er wel en niet in het apparaat zit. Ikea moet zich schamen.
Hij droogt door de restwarmte zei de monteur. Maw deur zo lang mogelijk dichtlaten en hooen dat het vanzelf droogt. Maw als niet heet genoeg wordt droogt hij zeker niet. En op kort programma spoelt hij alleen. Dat verklaart voir mij al veel.
Monteur zei eco programma ook nooit gebruiken als je de vaat schoon wilt hebben alleen hoogste programma!!
Gevraagd of hij wel heet genoeg waste. Vlgs monteur wel.maar hij was binnen 10 minuten de deur weer uit. Test geen volledige vaat dus conclusie zeer voorbarig in deze. En niet gebaseerd op controle.

Afwas is nooit droog. Alles moet met handdoek nagedroogd worden.
Maar ergste is dat niks schoon is.
Glazen schalen zijn altijd wit aangeslagen. Drinkgkazen en thee glazen zijn nooit schoon. Durf ze mensen niet eens voor te zetten.
Ik ben van vaattabletten naar los poeder gegaan van Sun want dat zou beter oplossen maar maakt niets uit. Gkansspoelmiddel en zout volgens voorschriften.
Monteur heeft ook de instellingen aangepast maar resultaat is hetzelfde.
Monteur heeft fles ontvetter gegeven maar alles blijft vuil. Ook de wanden vd machine zijn niet schoonglanzend.
Mensen ik heb dus 3 afwasmachines gehad en werk daar al 27 jaar mee ik weet echt wel wannneer het schoon is of niet. Ik spoel altijd alle vuil er vooraf vanaf en hoef geen instructie hoe ik de afwas moet doen maar wil een apparaat dat doet waar ik hem voor koop. Meer niet. En deze deugt niet.
Ik laat iedereen die hier komt zien hoe mijn vaat uit de machine komt en niemand die dat schoon vond. Ik maak filter elke keer in sopje schoon want te vies om aan te pakken. Aan filter kun je al zien dat alles vettig is. Filter wordt ook niet schoon. Heb foto s vd vaat en filters.
Bah hoeveel gevaarlijke viezigheid eten wij zo naar binnen.
Hoop dat het eindelink eens naar behoren wordt opgelost en anders wil ik gewoon mijn geld terug. Dit is een nieuw apparaat.
Ik heb nog steeds geen deur ervoor omdat nog steeds niet opgelost is. We hebben nog steeds een keuken die we eigenlijk wilden vervangen door een nieuwe ikea keuken maar met zo n resultaat heb je daar weinig zin meer in.
Enigste nieuwe hier is de vaatwasser…en zie resultaat.

Nieuwe vaatwasser met een droogelement bij kort programma.
En schoon wassen op alle programma s.
En anders het aankoop bedrag volledig terug.
Tevens de bijgekochte deur die we dan niet kunnen plaatsen.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Electrolux over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Electrolux in behandeling genomen

Bericht van Electrolux

3 weken geleden - Geachte mevrouw Hanssen, Dank voor uw bericht. We vinden het jammer om te horen dat u niet tevreden bent over uw apparaat. Indien u dermate ontevreden bent over uw aankoop of van mening bent dat u foutief bent voorgelicht door de verkoper, dient u zich tot de verkopende partij te wenden. Electrolux is de fabrikant van uw apparaat, niet de verkopende partij. Voor meer informatie over rechten en plichten van u als consument, adviseren wij u de website www.consuwijzer.nl te raadplegen. Voor de oplossing van uw klacht verwijzen wij u eveneens naar IKEA. Met vriendelijke groet, Iris Electrolux Webcare

Reactie van de melder van de klacht Ivonne117Ikeaatje

2 weken geleden - Is geregeld met Ikea. Hij gaat retour. Jammer dat je in een cirkeltje van antwoordapparaten en doorkiesnummers bij Ikea niemand ad lijn krijgt maar bij Electrolux terecht komt die je niet willen helpen behalve met kosten en je naar Ikea verwijzen maar die zijn onbereikbaar. IKEA heeft een keuze bandje dat bij alle serienummers de daarbij horende telefoonnummers van de leverancier (electrolux in dit geval) noemt die je dan kunt bellen. Zo kom ik hier terecht. Erg vriendelijk werd ik niet te woord gestaan. Willen een monteur sturen maar die zou apparaat goed gekeurd hebben. Nee hoor die heeft instellingen aangepast en vertrok toen de vorige keer. Hij heeft niet gecontroleerd of mijn vaat schoon werd. Dit is dus een aanname geen constatering van een mankement of feit. Met weer zo n monteur schiet ik niets op. Kreeg ook te horen dat ik de kosten moest betalen. Dacht het niet joh. Kom maar eens naar de vaat kijken daar zal elke leverancier zich voor schamen lijkt mij. Te vuil om van te eten. Ik heb al 25 jaar afwasmachines gehad. Ik weet echt wel of iets schoon is of niet. Het bandje van Ikea ken ik na maanden bellen en in de wacht staan wel uit mijn hoofd intussen. Maar vandaag eindelijk Ikea gesproken. Die was een stuk vriendelijker en dit maandagmorgenmonster gaat gelukkig retour.

Alle klachten die gemeld zijn door Ivonne117Ikeaatje