Klacht: zogenaamde 14 dagen betalingstermijn

op 08 maart 2016 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 9 februari een mail ontvangen met factuur gedateerd 9 februari. Met herinneringenskosten (al staat in onderstaande mail van niet maar dat terzijde). Betaald via nog geldige ideal link in de mail. Afgeschreven van mijn rekening maar geen bevestiging van betaling van afterpay ontvangen. Vervolgens gemaild en lees hier de standaard reactie:

“Hartelijk dank voor uw bericht. In uw e-mail schrijft u dat u betaald heeft, maar recent nog een herinnering heeft ontvangen van AfterPay.

Uw betaling ad € 159,43 hebben wij ontvangen op 22-02-2016 en verwerkt op uw openstaande betalingsoverzicht. AfterPay hanteert standaard een betaaltermijn van 14 dagen, na vervallen van deze betaaltermijn hebben wij u kosteloos nog een herinnering gemaild met een extra betaaltermijn van 14 dagen.

Om de administratiekosten te voorkomen hadden wij graag uw betaling ontvangen voor 20-02-2016 Door het uitblijven van een tijdige betaling heeft u een nieuw betalingsoverzicht ontvangen met administratiekosten. Het restant openstaande saldo betreft € 15,00
Vriendelijk verzoeken wij u het openstaande bedrag aan ons over te maken. U kunt de € 15,00 overmaken op:
NL24ABNA0598152180;
ten name van AfterPay te Heerenveen;
onder vermelding van het AfterPay kenmerk 217302304
Wij vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn geweest en hopen dat u in de toekomst weer gebruik maakt van AfterPay.”

Herinnering verzonden op 9 februari en betalingstermijn van 14 dagen vervalt NIET op de 20e.
Overigens heb ik geen herinnering na betaling ontvangen. Echter ook geen bevestiging van betaling.

Gewenste Oplossing:

Gezien ik binnen de door u zelf aangeven betalingstermijn van 14 dagen betaald heb verzoek ik u vriendelijk om mij schriftelijk te bevestigen dat de factuur in deze afgehandeld is en de 15 euro die u wederom extra telt in deze dus vervallen. Gezien u zelf aangeeft dat de termijn 14 dagen is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 09 maart 2016 om 09:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Goessens,
Hartelijk dank voor uw bericht. In uw e-mail schrijft u dat u recent al betaald heeft en toch een herinnering heeft ontvangen per e-mail.
Uw betaling van € 159,43 hebben wij correct ontvangen op 22 februari 2016. Op 22 februari 2016 is de betaalherinnering verstuurd met de daarbij behorende kosten van € 15,00. Uit coulance hebben wij de administratieve kosten inmiddels in mindering gebracht op uw betaaloverzicht. Hiermee is uw betaaloverzicht met AfterPay kenmerk 217302304 volledig voldaan.
Wij bedanken u voor de betaling en hopen dat u in de toekomst weer gebruik maakt van AfterPay.
Met vriendelijke groet,
Monique
Klachtenmanager AfterPay

AfterPay is een handelsnaam van arvato Finance B.V.
Postbus 434
8440 AK Heerenveen
T: 0900 - 40 50 60 2 (70 cent per gesprek)
W: www.afterpay.nl

Wij houden graag contact!

Alle klachten die gemeld zijn door nathalie79