Klacht: afspraken niet nakomen

Wij (een vrijwilligers-stichting die nieuw- en oudkomers helpt met al hun problemen) kregen van Belcentrale de mededeling dat de telefoons verwisseld moesten worden. Is gedaan. Maar er zou daarna nog iemand komen voor het internet. Dit internet hadden we van KPN, die we zelf moesten opzeggen. Hebben we gedaan. Na een paar dagen de nieuwe telefoons te hebben gebruikt bleek de verbinding zodanig slecht dat er niets verstaanbaar was. Na eindeloos gebeld te hebben was er eindelijk een monteur die onze toestellen getest heeft. Wat bleek: we hadden maar 10% van de normale internetsnelheid, nl: 1 Mbit per sec. Dus zouden ze die gaan upgraden. We zouden gebeld worden voor een afspraak. Die nooit kwam.
Na een paar weken wachten was er nog niemand geweest, maar wel hadden we ineens geen telefoon- en internet verbinding meer!!
Grote paniek want zonder dat zijn we machteloos. Gebeld: er zal een afspraak gemaakt worden…. die niet kwam……gebeld: er zou een afspraak gemaakt worden voor die en die dag……..geen belletje. Weer gebeld: morgen komt de monteur tussen 14.00 en 16.00 uur. Wachten….wachten…bellen: sorry… er is iets gebeurd. Hij komt niet (dit was op mijn vrije middag!!).
Maandag zal hij nu komen, maar ik moet het nog steeds zien. En dan krijgen we nog maar een noodverbinding….dus wanneer komt de definitieve?????

als we een goed werkend telefoon - en internetverbinding hebben. Daar betalen we voor. We zijn een stichting die geen inkomsten heeft en die voor het betalen van de kosten moet bedelen bij instanties die af en toe willen helpen ( en soms springen we zelf bij).

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 18 september 2017 om 10:59 geantwoord

Goedemorgen mevrouw Van Zanten-Willemsen,

Zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen van één van mijn collega's dat de klacht is opgelost.

Wij hebben in goed overleg met u afgesproken dat wij:
1. Het modem gaan vervangen.
2. Wij u een extra korting doen toekomen.
3. Uw internet snelheid verhoogd zal worden.

Ik hoop hiermee dat wij u naar alle tevredenheid van dienst zijn geweest.

Reactie van de melder van de klacht stichting Vreemdelingen Informatie Punt Achterhoek

1 maand geleden - Na deze klacht is er een monteur geweest die dus ontdekt heeft dat het internet op de verkeerde plaats was aangemeld. Deze heeft ons zolang aangesloten op de Wifi van het kerkgebouw waar wij aan vast zitten. Ik moest daarvoor naar huis om ons eigen Wifi-apparaat te halen. Nadat alles werkte heeft mijn man het kopieerapparaat weer aangesloten (veel werk). Dinsdagmorgen gaan we weer aan het werk en................... de telefoon werkt niet!!!!!!!!! Het internet wel, maar geen telefoon!!!!!!!!!! Weer een hele morgen buikpijn, bellen, wachten, wachten, wachten (altijd minstens 20 min. en daarna nog 10 minuten voor de juiste persoon) tot een monteur ons weer hielp. Nu werk alles weer, maar voor hoe lang?? Ik houd mijn hart vast voor morgen.

Heeft op 09 oktober 2017 om 14:14 geantwoord

het modem is geplaatst en werkt nu. Maar....... daarna werkte een van de telefoons niet! De 8 was kapot. Ik heb hem, na gebeld te hebben, opgestuurd. Na 5 dagen kregen we een nieuwe...maar die moest geregistreerd worden. Hoe doe je dat?? Er zat geen handleiding bij, dus heb ik het op internet opgezocht. Daar stond dat we een code moesten hebben. Dus weer gebeld: wachten...wachten.... De monteur die oppakte zou ons helpen via Teamviewer. Oke....na een half uur was hij klaar en was de verbinding verbroken. Daarna hebben we weer de beide telefoons uitgeprobeerd...en... een ervan werkte maar!! Dus weer bellen...wachten...wachten... daarna heeft een nieuwe monteur de hele installatie opnieuw moeten doen!! Na 2,5 uur was het eindelijk klaar en hebben we nu 2 werkende telefoons en internet! Maar voor hoe lang?? Wanneer komt de nieuwe ellende??

Alle klachten die gemeld zijn door stichting Vreemdelingen Informatie Punt Achterhoek