Klacht: Afspraak bezorging wordt niet nagekomen

op 05 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik bestel veel online, helaas doen veel bedrijven zaken met DHL Parcel. Ik verzet regelmatig de levering van het pakket naar een tijdstip dat ik aanwezig ben, bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend. Het probleem is dat de bezorgers lijken te komen wanneer zij zin hebben en dat is veelal niet wanneer de afspraak is. Ook vandaag had ik een pakket staan tussen 14.00 uur en 18.00 uur en is de bezorger geweest om 11.55 uur. Als je belt met de klantenservice hebben zij geen antwoord behalve: “ik ga er een klacht van maken”(waar je nooit meer iets van hoort overigens) en dat je een ander tijdstip kan kiezen. Bij de vraag of zij contact kunnen opnemen met de chauffeur of dat ik een leidinggevende kan spreken is het antwoord simpelweg: “nee”. Vele pakketten zijn retour gegaan omdat de verzender een afspraak heeft hoe vaak een pakket wordt aangeboden. Als een pakket uit het buitenland komt, probeer dan maar eens het pakket weer terug te krijgen. Ondanks verschillende e-mails en telefoontjes lijkt DHL werkelijk niets te doen om dit op te lossen.

Gewenste Oplossing:

Als mijn klachten behandeld worden, er serieus op wordt gereageerd en er alles aan gedaan wordt om de bezorger op het tijdstip te laten komen dat afgesproken is (bijvoorbeeld door de bezorger te bellen en te laten terug komen). Dit lijkt mij overigens heel normaal voor bezorgingsbedrijven....

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 augustus 2016 om 17:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ruisw000,

Ten eerste mijn oprechte excuses voor het niet leveren binnen de tijdsvakken.
Wij streven ernaar om de zending binnen het gestelde tijdsvak bij u te leveren.
Het is dan ook erg jammer om te horen dat dit vaak niet gebeurd. Mijn excuses daarvoor.

Het is inderdaad zo dat wij klachten intern verwerken, maar deze worden zeker
doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger en dit wordt met de bezorger besproken. Doordat wij dit intern oppakken, krijgt u hier geen terugkoppeling op.

Het terug sturen van de bezorger is niet mogelijk omdat wij geen contact hebben met deze bezorgers hebben.

Ik snap heel goed dat u dit niet prettige vind.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Carola
DHL klantenservice

Heeft op 10 augustus 2016 om 07:28 geantwoord

Dit is de zoveelste nietszeggende e-mail en er gebeurt verder niets mee. Als deze klachten worden doorgezet naar de bezorger, hoe kan het dan dat dit nog steeds voorkomt? Hoezo heeft een bezorgingsbedrijf geen contact met zijn eigen bezorgers? O, en volgende keer misschien even de spelling checken? \"prettige vind\"?

Alle klachten die gemeld zijn door ruisw000