Klacht: afspraak Bezorging niet nagekomen

op 20 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Er zou een pakketje vandaag, zaterdag, worden afgeleverd tussen 10-12 uur. Tot op heden is dit niet gebeurd. Nu heb ik telefonisch contact met jullie gehad, en wordt mij verteld dat de levering op gesorteerd staat (wat ik overigens zelf ook gezien had in de app waardoor de twijfel al toenam of de levering wel zou gaan plaatsvinden), en er bestaat een kans dat het pakket misschien nog wel geleverd wordt vandaag. Het zou helaas ook zo kunnen zijn dat dit pas maandag wordt.
Dat is dus te laat, zeker voor een meisje van 2 jaar die haar verjaardagscadeautje verwacht. Vandaar mijn vervolgvraag of het mogelijk is dat als het vandaag niet meer geleverd wordt om het wel morgen, zondag, af te leveren. Van het antwoord dat ik kreeg schrok ik eigenlijk nog het meest. Dit zou niet mogelijk zijn want daar zou ik niet voor hebben betaald…. Klopt helemaal mevrouw van PostNL, ik heb niet betaald om het pakket op zondag te leveren, maar voor een levering op zaterdag, dus de dag ervoor.
Je verwacht van een bedrijf zoals PostNL een goede afleverdienst/service, maar als dat uitblijft door wat voor reden dan ook, zou ik er vanuit moeten kunnen gaan dat jullie er ook echt alles aan doen om deze service zo hoog mogelijk te houden en dus een als nog zo spoedig mogelijke de levering af te leveren en dat lijkt mij dan de avond of uiterlijk de volgende dag of dit nu een zondagslevering betreft of niet. En of de klant er nu wel of niet voor betaald heeft zou hier volledig los van moeten staan. Afspraken zouden nagekomen moet worden dat het iets later is kan ik nog mee leven. Maar ik zit thuis van ’s ochtendsvroeg tot 14 uur te wachten op het pakket. En dan moet je zelf gaan bellen om uiteindelijk te horen dat het zeer waarschijnlijk pas maandag wordt en dat ze geen levering op zondag mogen doen omdat je er niet voor betaald zou hebben! Schandalig….

Gewenste Oplossing:

Als ze hun afspraak na zouden komen. Dus het kan nog in de avonduren van deze zaterdag of morgenochtend afleveren op zondag.
Voor op de lange termijn; maak geen afspraken die je niet na kunt komen. Of zorg voor vervanging. Ik had zelfs niet de mogelijkheid om het pakket zelf ergens te komen ophalen. Een tegemoetkoming in wat voor vorm dan ook zou gewaardeerd kunnen worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 20 september 2017 om 17:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw de Beijer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat uw pakket vertraging heeft opgelopen en deze nu niet op tijd binnen was voor de verjaardag van uw dochter. Ik vind dit erg spijtig om te vernemen. Graag reageer ik op uw bericht.

We streven ernaar alle pakketten op de gewenste bezorgdag te bezorgen, bij het overgrote deel van de pakketten lukt dit maar wij kunnen hiervoor geen garantie bieden. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag, zoals helaas bij uw pakket het geval is geweest. Bezorging op zondag is momenteel alleen mogelijk bij een aantal webwinkels die zondagbezorging aanbieden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden, ik kan er helaas niet voor zorgen dat u ion aanmerking komt voor enige vorm van vergoeding of tegemoetkoming. Aan de hand van de door u meegestuurde track&trace code zie ik dat het pakket inmiddels is afgeleverd. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Pauline3s