Klacht: Afsluiting ondanks nieuwe levrancier en contract

op 03 oktober 2011 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb ongeveer dezelfde klacht namelijk dat Liander mij ondanks het feit dat ik een nieuwe leverancier met een nieuw contract van 1 juli 2011 tot 1 juli 2012 toch mijn elektriciteit heeft afgesloten de reden hiervoor is volgens Liander dat de leverancier het niet aan hun heeft doorgegeven, en hierdoor vindt Liander het terecht dat de Elektriciteit is afgesloten (ondanks dat dit een basisvoorziening is. En ik geen invloed op de leverancier kan uitoefenen.Dankzij deze actie zit ik nu al sinds 5 augustus zonder stroom en natuurlijk verwarming want alles draait op stroom.En dankzij deze actie van Liander kan ik nu ook niet meer worden aangesloten want je kan dat nergens aanvragen. Mijn dank hiervoor is zeer groot.

Gewenste Oplossing:

Als ze gewoon weer heraansluiten want de leverancier en het contract heb ik al.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 25 oktober 2011 om 11:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Dors,

Wanneer Liander Netbeheer een inhuizingsbericht heeft ontvangen van uw energieleverancier zullen wij u weer heraansluiten. Vooralsnog heeft uw leverancier Electrabel dit nog niet gedaan. Wanneer u na aanmelding van uw energieleverancier telefonisch contact opneemt met ons zullen wij binnen 2 werkdagen een afspraak maken voor heraansluiting. Liander mag u pas heraansluiten als er een aanmelding is vanuit een leverancier.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Liander Netbeheer

Heeft op 02 november 2011 om 09:56 geantwoord

Het nog steeds niet opgelost, ik ga het nu weer proberen met een andere leverancier. Dus we wachten af.

Reactie van de melder van de klacht Elly1000

6 jaren geleden - En weer hetzelfde probleem nieuwe leverancier en op verzoek van liander meteen contact met hun opgenomen maar weer weigeren ze aan te sluiten.

Reactie van de melder van de klacht Elly1000

6 jaren geleden - Ik heb nog steeds geen verwarming en zit dus nu behalve in het donker ook in de kou en ga een fijne winter tegemoet met mijn kinderen. Dankzij Liander!

Bericht van Liander

6 jaren geleden - Geachte mevrouw Dors, Ik heb voor u contact opgenomen met energieleverancier Electrabel. Zij hebben aangegeven een waarborgsom te willen ontvangen voordat zij de levering willen verzorgen op uw woonadres. Kijkt u voor meer informatie over hoe u weer aangesloten kan worden op onderstaand webadres: Link Webadres Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Energie/Energierekening/_Dreigende_afsluiting/Veelgestelde_vragen/Ik_ben_afgesloten_van_energie_Wat_moet_ik_doen. Liander zal u met spoed weer aansluiten wanneer een leverancier aan ons (netbeheerder) aangeeft de levering voor u te willen verzorgen. Met vriendelijke groet, Medewerker Liander Netbeheer

Alle klachten die gemeld zijn door Elly1000