Klacht: Afschrijving creditcard

op 07 juni 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Via Hertz NL online voor 3 weken (1 mei tot 22 mei) een auto gehuurd in Portugal. Op bevestiging HERTZ NL vermelding mededeling “Wat u bij de balie betaalt 424,73. Bij controle afschrijving creditcart zonder enige uitleg of specificatie een bedrag afgeschreven van resp. Euro 498,14 en 18,75. Verschil dus Euro 92,16. Bij tel. navraag Hertz NL werd als antwoord gegeven dat de auto is verhuurd door Hertz Portugal. Die brengt andere kosten in rekening bijv. servicekosten aftanken. Aangegeven werd dat voor ca. 6 liter is afgetakt door Hertz Portugal.Kosten ca 10,= plus 28,= euro servicekosten aftanken. Ik heb echter de auto zelf afgetankt en ingeleverd.
Verteld werd dat als ik een bonnetje zou inleveren bij Hertz ik de benzinekosten terug zou ontvangen. Omdat ik echter voor ca 20,= had bijgetankt om de tank weer vol in te leveren heb ik bij het benzinestation
voor ca 20,= getankt en cash betaalt. Bonnetje waarschijnlijk meteen weggegooid. Voor de overige berekende kosten verder geen toelichtin ontvangen.

Indien ik de kosten voor aftanken 6 liter plus servicekosten aftanken terug ontvang en een specificatie ontvang van de mij niet van te voren aangegeven
extra kosten berekend door Hertz Portugal.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 16 juni 2017 om 15:05 geantwoord

Geachte heer Crama,

Zoals u ons heeft verzocht hebben wij uw vraag in behandeling genomen.

Om een duidelijke uitleg te krijgen over de extra kosten en waarom er brandstof is aangerekend, hebben wij een verzoek ingediend bij onze collega\'s van Hertz Portugal. Zij hebben 7 werkdagen de tijd om ons een antwoord te geven en zodra wij dit hebben ontvangen, zullen wij opnieuw contact met u opnemen.

Wij vertrouwen u voor dit moment voldoende te hebben geinformeerd.

Deborah Ottevanger
Hertz Customer Services.

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Onze referentie: 00662512 Huurovereenkomst: 781045204 Reservering: H2343199333 Factuur: Datum: 27/06/2017 Geachte heer Crama, We willen u graag bedanken om contact met ons op te nemen. U bent lokaal aangerekend voor de e-tol pas en voor de missende brandstof. De brandstof kan enkel aan u worden gerestitueerd indien een tankbon beschikbaar is. Zonder bon kunnen onze collega's van Hertz Portugal hier niets mee. Het bedrag van 18.75 Euro is voor de daadwerkelijk gereden tol. In de bijlage treft u het getekende huurcontract met de facturen. Op basis van deze gegevens zijn de kosten correct doorbelast en zien wij geen reden tot enige restitutie. Nogmaals bedankt om contact met ons op te nemen en we hopen u spoedig terug te zien. Met vriendelijke groet, Hertz Customer Services Deborah Ottevanger www.hertz.com

Alle klachten die gemeld zijn door QA