Klacht: Aflevering uitgesteld i.v.m. gesloten verklaring

op 24 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ineens komt een pakket niet meer (op zaterdag) aan i.v.m. een “gesloten verklaring”.

Daar waar dit om verse producten gaat blijven wij altijd thuis als we een pakket verwachten. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Nu ineens een “gesloten verklaring”, hebben we dus voor niets zitten wachten EN zal het pakket pas na het weekend geleverd worden.. waar we dan dus niets meer mee kunnen…

- Als mijn pakket vandaag toch nog bezorgd zal worden of er een vergoeding van de geleden schade gegeven zal worden.
- Als er in de toekomst weer gewoon op zaterdag bezorging is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 augustus 2017 om 13:23 geantwoord

Geachte heer Blom,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u uw pakket later ontvangen heeft en dat dit een kwalijke zaak is in verband met de levering van verse producten.

De gesloten verklaring houdt in dat de bezorging voor een bepaalde dag automatisch wordt uitgesteld, bijvoorbeeld omdat een bedrijf dan gesloten is of er niemand aanwezig is die pakketten aan kan nemen. Aangezien de levering automatisch uitgesteld wordt naar de eerstvolgende werkdag, is het niet mogelijk om de bezorger dezelfde dag nogmaals langs te sturen.

Ik zie dat u hierover eerder contact met ons opgenomen hebt, mijn collega heeft het verzoek voor u doorgegeven om deze gesloten verklaring op te laten heffen. Ik ga ervan uit dat toekomstige pakketten zodoende ook bij u op zaterdag geleverd kunnen worden. Mocht dit, ondanks de melding, opnieuw voorkomen, neemt u dan gerust op met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/klantenservice.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door WesleyB90