Klacht: Afleveren pakket bij buren.

op 02 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Met groot ongenoegen moet ik vandaag wederom constateren dat mijn pakket bij de buren is afgegeven door de DHL bezorger. Ik heb voor een ieder zichtbaar een briefje op mijn raam naast de bel “mijn postpakket(ten) NIET bij de buren afleveren”.

Waarom kan de DHL bezorger als enige (van alle bezorgdiensten) geen gehoor geven aan mijn verzoek?

Men weet niet wat mijn verstandhouding is met de buren, dus als ik niet wil dat mijn pakket(ten) daar afgegeven word(en) dient de bezorger dit te honoreren. Breng mn pakket desnoods naar een afhaalpunt als men perse wilt afleveren.
Dus graag meer rekening houden met de wens(en) van de klant.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 02 mei 2017 om 14:47 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat de zending bij de buren is afgeleverd. DHL maakt standaard de afspraak met verzenders dat pakketten bij de buren kunnen worden afgeleverd. De verzender kan de opdracht geven om de zending alleen bij de ontvanger aan te bieden. In dat geval zal de chauffeur de zending uitsluitend aan de geadresseerde overdragen. Zolang dit niet expliciet gemeld wordt aan DHL kan het voorkomen dat uw zending bij een van uw buren wordt geleverd.

Indien u dit wilt voorkomen, adviseer ik u om bij het bestellen van uw pakketten altijd aan te geven dat u niet wilt dat het bij buren wordt geleverd, de verzender kan dit dan doorgeven aan DHL.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Heeft op 02 mei 2017 om 15:06 geantwoord

En toch dient de wens van de ontvanger gerespecteerd te worden. Als er zichtbaar (op het afleveradres) aangegeven is dat het pakket niet bij de buren afgegeven moet worden, dient de bezorger daar gehoor aan te geven. Het is een koud kunstje om het pakket dan bij een afhaalpunt af te geven. Waarom is DHL de enige die deze wens niet kan respecteren? Op deze manier kan ik dus onmogelijk een pakje weigeren aan de deur......#wijzig het aflever beleid aub want dit gaat nergens over.

Alle klachten die gemeld zijn door Sweet-jenny