Klacht: Afhandelingskosten bij pakket uit buitenland

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hoe kan het dat ik meer afhandelingskosten betaal dan BTW bij een pakket van € 57,00 van buiten de EU? Dat is toch belachelijk?
Ik snap dat PostNL hier een graantje van mee wil pikken en misschien wat afhandelingskosten rekent, maar € 13,00???

(Deel) van de afhandelingskosten retour

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 oktober 2017 om 10:22 geantwoord

Geachte mevrouw Leijdekkers,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent de kosten die u moet betalen bij een pakket uit het buitenland. Graag geef ik u meer informatie.

Wanneer u goederen besteld van buiten de Europese Unie dat kunt u te maken krijgen met inklaringskosten, btw en douanerechten. Meer informatie over deze kosten kunt u hier vinden;

Mocht u deze kosten niet willen betalen dan kunt het pakket eventueel weigeren.. Het is echter niet niet mogelijk om inklaringskosten terug te ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door HannekeLe