Klacht: Afhandelingskosten bij pakket uit buitenland

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hoe kan het dat ik meer afhandelingskosten betaal dan BTW bij een pakket van € 57,00 van buiten de EU? Dat is toch belachelijk?
Ik snap dat PostNL hier een graantje van mee wil pikken en misschien wat afhandelingskosten rekent, maar € 13,00???

Gewenste Oplossing:

(Deel) van de afhandelingskosten retour

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 04 oktober 2017 om 10:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Leijdekkers,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent de kosten die u moet betalen bij een pakket uit het buitenland. Graag geef ik u meer informatie.

Wanneer u goederen besteld van buiten de Europese Unie dat kunt u te maken krijgen met inklaringskosten, btw en douanerechten. Meer informatie over deze kosten kunt u hier vinden;
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/?searchResult=position1

Mocht u deze kosten niet willen betalen dan kunt het pakket eventueel weigeren.. Het is echter niet niet mogelijk om inklaringskosten terug te ontvangen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door HannekeLe