Klacht: Afhandeling klacht PostNL

op 22 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte mevrouw Van der Eijk,
Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat het door u verzonden pakket niet is ontvangen door de geadresseerde. Ik begrijp dat dit voor u beide erg vervelend is. Mijn excuses voor het ongemak.
U geeft aan dat u op 11 augustus een klacht heeft ingediend. Dit kan ik niet terugvinden in onze gegevens. Wilt u de 3S-code van uw pakket sturen, zodat ik uw klacht erbij kan pakken? Dan ga ik kijken wat ik voor u kan doen.
Ik zie uw antwoord graag tegemoet.
Bovenstaand bericht ontving ik op 1 september via KlachtNL. Ik heb de 3S code gelijk doorgegeven aan de klantenservice van PostNL. Hier kreeg ik geen antwoord op. Vervolgens heb ik de code via KlachtNL doorgegeven. Ook hierop ontving ik geen enkele reactie. PostNL kan dan wel een reactie geven waardoor KlachtNL het idee krijgt dat de klacht is opgelost maar als hier vervolgens niets mee gebeurt, hebben we hier nog niets aan.

In eerste instantie heb ik gevraagd het pakket dat blijkbaar zoek is op te sporen. Nu dit niet mogelijk is, vind ik het logisch dat de door mij gemaakte kosten (al eerder gespecificeerd opgegeven, ca. 45 euro), vergoed worden. Ik kan er niets aan doen dat de bezorger van PostNl nalatig is geweest.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte mevrouw van der Eijk, Het spijt me dat u geen bericht meer heeft ontvangen omtrent uw pakket. Ik heb gezocht, maar ik kan uw andere melding op deze website niet terugvinden. Helaas heeft u de 3S-code niet in dit bericht vermeld. Zou u deze code nog willen doorgeven via deze website? Zodat ik dit nog voor u kan bekijken. Als u het pakket zonder aanvullende verzekering heeft verzonden is het overigens niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. Ik zie uw bericht graag nog tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht PakketAmerica

8 maanden geleden - De code van het pakket is 3SKABA678549006. Ik heb 6,95 euro betaald voor de bezorging van het pakket. PostNL is verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Door grove nalatigheid van uw medewerker is het pakket zoekgeraakt. Ik heb hier nu al diverse meldingen van gemaakt. Er is uiteindelijk niets mee gedaan. Ik overweeg thans juridische stappen. Met vriendelijke groet, Joke van der Eijk

Heeft op 22 september 2017 om 11:35 geantwoord

Geachte mevrouw van der Eijk,

Hartelijk dank voor uw reactie. Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat er inderdaad reeds een melding bij onze klantenservice is gemaakt. Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden is een officieel onderzoek naar deze zending niet mogelijk en komt u niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Wel is er naar aanleiding van uw eerdere contact een klacht aangemaakt om dit te melden bij de betreffende afdeling en onze processen en dienstverlening te verbeteren. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een onderzoek en schadevergoeding dan kunt u ervoor kiezen uw zending aangetekend te verzenden. Het spijt me dat ik hierin op dit moment geen verdere actie voor u kan ondernemen.

Heeft op 22 september 2017 om 16:28 geantwoord

PostNl reageert totaal niet op het feit dat de bezorger ernstig nalatig is geweest waardoor het pakket niet meer te achterhalen is.

Alle klachten die gemeld zijn door PakketAmerica