Klacht: afhandeling klacht over te late montage

op 17 augustus 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op zaterdag 30 juli zou door de meubelmontageservice van IKEA (Alert) de Hemneskast die ik had besteld worden gemonteerd (ordernummer763497244). Omdat er een week eerder zonder afspraak al monteurs langs waren geweest toen de kast nog niet geleverd was, heb ik voor de zekerheid op vrijdag 29 juli nog gecheckt bij de klantenservice of de afspraak voor zaterdag 30 juli nu goed op de planning stond en om te vragen of een indicatie kon worden gegeven voor het dagdeel waarop dit zou gebeuren. Mij werd verzekerd dat de afspraak voor zaterdag gepland stond maar dat er nog geen dagdeel aan kon worden gegeven. Ik ben dus de hele zaterdag thuis gebleven.
Er was echter aan het eind van de middag nog niemand geweest, waarna ik de klantenservice weer heb gebeld. Daar werd mij gezegd dat de montage die dag geen plaats meer zou vinden. Uiteindelijk werd, na enkele keren heen en weer bellen met de klantenservice, de montage op donderdag 4 augustus uitgevoerd en werd mij beloofd dat er een compensatie plaats zou vinden voor de logistieke fout van IKEA. Ik heb immers nu een dag vrij moeten nemen, heb een dag voor niets zitten wachten en heb meerdere keren met de klantenservice moeten bellen. Ik heb hierover echter nog niets gehoord ondanks dat ik mij vorige week nogmaals bij de klantenservice heb gemeld en mij werd beloofd dat ik snel gebeld zou worden. Door de logistieke fouten, de verkeerde informatie van de klantenservice en het gebrek aan flexibiliteit van de kant van (de montagebedrijven van) IKEA bij het plannen van een nieuwe afspraak, heeft de simpele montage van een eenvoudige kast mij onnodig veel stress opgeleverd en onnodig veel tijd en energie gekost.

Ik ben tevreden als er alsnog deze week met mij contact wordt opgenomen en als ik op korte termijn een financiële compensatie ontvang (geen tegoedbon!) voor het geleden ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Clementine van der Vlist