Klacht: Afhandeling aangifte diefstal portemonee

op 03 november 2011 over Politie in de categorie klachtmelden

Tijdens het winkelen bij de Aldi in Oudenbosch is bij een vriend van ons zijn portemonee gestolen. Toen wij aangifte gingen doen bij de politie in Oudenbosch werd ons verteld, dat hun niet bevoegd waren om de aangifte op te nemen en kreeg hij een kaartje met een telefoonnummer er op. Dat moest hij dan maar bellen voor het maken van een afspraak. Wij zijn toen naar de RABO bank in die plaats gegaan om de rekening te laten blokkeren. Daar was wel iemand aanwezig die wilde helpen. Gelukkig waren de dieven zo stom, om de pinpas te willen gebruiken en was deze al geblokkeerd. Toen wij thuis kwamen heeft onze vriend het nummer op het kaartje gebeld. Hij kon pas volgende week aangifte doen!! En wel op woensdag. Op die dag kan hij echter niet. Toen werd tegen hem gezegd, na enig overleg, dat hij dinsdag gebeld zou worden. Hij moest dan wel vlug de telefoon opnemen want ze hadden maar weinig tijd!!
Wat ik zeer vervelend vind, is de manier waarop dit afgehandeld wordt. Bij dit soort zaken is een snelle actie zeker op zijn plaats. Onze vriend was ook zeer ontdaan over de diefstal maar bij de politie was er geen enkel woord van medeleven of begrip!! Ik begrijp, dat dit misschien onder de lichte vergrijpen valt, maar de wijze waarop hij te woordt is gestaan verdient zeker niet de schoonheidsprijs!!
De politie Uw vriend en helper!! Ja ja

Oplossingen zijn er waarschijnlijk niet echt. Ze hebben het zeker druk met andere zaken. Ik wil enkel maar aangeven op deze plaats, dat het optreden van de politie te wensen overlaat en dat deze zeker voor verbetering vatbaar is. Cursus sociale vaardigheden misschien??

Alle klachten die gemeld zijn door willem_schmitz