Klacht: afhandeling 13 euro

op 02 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Al eerder gemeld dat postnl afhandelingskosten van 13 euro in rekening brengt voor een pakket van buiten de EU. Voor mij helaas een onaangename verassing. 6,46 BTW en 13,00 afhandelingskosten voor een pakket van 30 euro waarde. Goeie koop (not)

Gewenste Oplossing:

Als een deel van de 13 euro naar mij terug gestort wordt. En postnl de uitleg op hun eigen klantenservice site zet waarom dit 13 euro moet zijn (nergens te vinden)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 02 juni 2016 om 13:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Schroder,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u vragen heeft over de hoogte van de afhandelingskosten, welke in rekening zijn gebracht bij een zending uit een land buiten de Europese Unie.

De afhandelingskosten zijn een vast bedrag, welke zijn opgebouwd uit onder andere:
- De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
- Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
- Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
- Het vaststellen van product en waarde.
- Opslag- en bewaarkosten.
- Incassokosten.
- Administratieve kosten.

Tegen deze kosten is geen beroep of bezwaar mogelijk. Voor meer informatie verwijs ik u naar onze website: http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/ Indien u wel tegen deze kosten in beroep wilt gaan, raad ik u aan contact op te nemen met de Geschillencommissie Post. De Rijksoverheid informeert u over dit proces via deze website: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/postbezorging/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-postbezorging

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst vragen of klachten hebben over de dienstverlening van PostNL, dan kunt u contact opnemen via postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door omega78