Klacht: Afhalen pakket

op 04 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wou een pakketje van mijn vrouw ophalen bij DHL parcel shop tabaksshop Mensink aan de dobbe 4 te Zwolle.
Toen ik zei dat ik een pakketje kwam halen dat voor mijn vrouw bestemd is vroeg de eigenaar of het op haar naam stond en zei ik dat het op haar naam stond maar dat ik de afhaal mail bij me had en mij kon legitimeren. Waar na er zeer bot gereageerd werd met het antwoord “nee dat mag alleen jou vrouw ophalen niemand anders” toen ik zei dat dit niet waar was bleef meneer zeer bot en bij zijn standpunt. Toen mijn vrouw hier over belde met deze persoon werd er wederom mede gedeeld dat ze zelf maar moest komen en een heel verhaal gehouden over exen etc met slechte bedoelingen en de telefoon werd zo uit het niets opgehangen!

Wij zijn pas tevreden als deze beste man ons pakket gewoon mee geeft zoals u ook op website beschrijft dat een ander dan u zelf met legitimatie het pakket kan ophalen. Plus dat deze man niet een aanwinst is voor u product qua klant vriendelijkheid en dus dat deze heer hier ook op word aangesproken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u deze ervaring heeft met het ophalen van uw pakket. Uiteraard kijk ik graag mee naar uw zending. Echter op basis van uw postcode en huisnummer kan ik geen zending vinden in mijn systeem. Zou u ons de traceercode van uw zending willen sturen beginnend met 3S, JVGL of JJD? In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht C. Overmars

2 maanden geleden - 3SQP0002150964 Tekst zoals bij jullie op de site word dus niet gehanteerd ik citeer: "MENU ParticulierZakelijk U bent hier Veelgestelde vragen Pakketten ontvangen Kan iemand anders dan ik het pakket bij het DHL Parcelshop ophalen? Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Iemand anders dan de ontvanger mag het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie. Is bij verzending voor de optie ‘Extra Zeker’ gekozen, dan kan alleen de originele ontvanger het pakket ophalen." En wij hebben nooit extra zeker gekozen dus daar kan het niet aan liggen.

DHL

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:04 geantwoord

Goedemiddag meneer Overmars,

Bedankt voor uw toelichting. Zojuist heb ik deze zending voor u nagekeken. Deze zending is echter met de 'Extra Zeker' optie verzonden. Hier heeft de afzender van dit pakket voor gekozen. Het komt voor dat de afzender dit soort zaken niet met de geadresseerde bespreekt maar ten alle tijden voor de optie 'Extra Zeker' kiest.
Om die reden is het alleen mogelijk dat de geadresseerde dit pakket afhaalt. In dit geval is het dus noodzakelijk dat uw vrouw deze zending bij de parcelshop afhaalt.

Vriendelijke groet,
Thijs