Klacht: afhaalpunt niet in de buurt en rare openingstijden

op 24 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik vond op 13/10 (gisteravond) een bericht op de mat dat mijn pakket al op 11/10 was afgeleverd bij een afhaalpunt. Ik kon het ophalen bij \\\’Van Grinsven Medical\\\’. Nog nooit van gehoord, bleek een vage winkel in arbo medische dinges te zijn, in Osdorp. Dat is voor iemand die in Nieuw Sloten woont geen echt logische locatie. Voor bewoners van Nieuw Sloten zijn er twee wél logische locaties: de Bruna op Belgieplein en de Primera op het Sierplein.
Maar nóg onlogischer is dat dit afhaalpunt op zaterdag vanaf 13.00 gesloten is. Daar kom je dan achter als je er om 14.00 voor een dichte deur staat. Door de weeks ophalen kan ook al niet. Van Grinsven Medical is al 17.00 gesloten en ik werk tot 17.00/17.30. En dan moet ik er ook nog naartoe.
En dat terwijl ons standaard afhaalpunt op Belgieplein de gewone normale winkelopeningstijden aanhoud en zelfs op zondag geopend is. Ook de Primera op Sierplein zou een logische locatie zijn geweest.

Postnl is (zaterdagmiddag) niet te bereiken en een klacht kan je niet indienen want je moet dan door zo\\\’n keuzemenu heen… en daar staat niets bij wat hier ook maar enigszins op lijkt. Klantenservice is niet open en op een mail mag je al binnen 10 werkdagen (!) een reactie verwachten. Gefrustreerd!

Ik zou graag willen dat Postnl
- mijn pakje alsnog stuurt naar óf mijn thuisadres, óf naar de Bruna op Belgieplein zodat ik het kan ophalen;
- volgende zendingen nooit meer zomaar ergens bezorgt op een afhaalpunt buiten mijn buurt;
- afhaalpunten eerst screent op hun bereikbaarheid en openingstijden. Als het door de weeks al om 17.00 sluit en op zaterdag om 13.00 dan maak je het je klanten wel erg moeilijk.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 oktober 2017 om 11:35 geantwoord

Geachte mevrouw Vos,

Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent over de afhaallocatie waar u dit pakket af kon halen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan elke postcode is een vaste afhaallocatie gekoppeld. Ik heb dit voor uw postcode gecontroleerd, dit is inderdaad 'Van Grinsven Medical' aan de Pieter Calandlaan 98 in Amsterdam. Omdat deze locatie aan uw adres gekoppeld is, kan ik dit niet voor u wijzigen. Indien u de voorkeur geeft aan een andere afhaallocatie, kunt u dit (indien mogelijk) aangeven bij de afzender of dit via onze website als keuze doorgeven na een eerste mislukte bezorgpoging.

Zo te zien ging het om een pakket afkomstig uit het buitenland, dit type pakket wordt rechtstreeks naar de afhaallocatie gestuurd. Deze wijze van verzenden wordt in het land van oorsprong bepaald. Na aankomst heeft u twee weken tijd om het pakket af te halen, na deze termijn wordt het pakket retour afzender gestuurd.

Mocht u onze klantenservice in het weekend niet telefonisch kunnen bereiken, dan kunt u ook altijd contact opnemen via de chat of via Facebook of Twitter.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 24 oktober 2017 om 15:57 geantwoord

Nee, uw verhaal klopt niet. Hunt u mij dan uitleggen hoe het komt dat tot nog toe de vaste afhaallocatie voor mijn postcode al jaren de Bruna op Begiëplein was?
Postnl heeft met van Grinsven Medical en de daar gelde beperkte openingstijden een wel zeer klantonvriendelijke locatie gekozen. Ik kan nu dus door de weeks nooit meer een pakketje ophalen. Ik denk daarom dat ik mijn pakketten voortaan maar via kiala of DHL zal aanbieden.

Alle klachten die gemeld zijn door KTNK