Klacht: afhaalpunt na reorganisatie niet meer het dichtbijzijnde

op 09 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

sinds enige tijd is AH gestopt een servicepunt te zijn in Oegstgeest aan de Kempenaerstraat.
Het nieuwe afhaalpunt is achter in de woonwijk Clusiushof 4 in oegstgeest.
Hoewel dit hemelbreed op de kaart hemelsbreed 1200 meter ver is, zit hier een kanaal tussen zonder brug.
Nu moet deze buurt waar ik woon dus 4 km heen en 4 km terug reiden met exact 64 verkeersdrempels. De vestiging is tot 1900 u open. en post word alleen tussen 12:00 en 15:00 uur bezorgd
voor bedrijven en werklozen ideaal misschien. Maar voor de overgrote meerderheid in mijn wijk met overdag werkende mensen niet. De meeste mensen zijn aan het werk op de bezorgtijden. En sommige zoals ik zullen het voor 19:00 uur niet redden het afhaalpunt te bereiken.
en door de nieuwe afspraken met leveranciers zoals Aliexpres waarbij het pakket 1 maal word aangeboden voordat het op het afhaalpunt beland, is dit voor de meeste wekende mensen eigenlijk te gek voor woorden.
Hoewel er voldoende afhaalpunten zijn die wel te bereiken zijn en langer open. zoals gamma op de Vlevoweg, blijft het nagenoeg onbreikbare afhaalpunt gehandhaafd.
De andere postNL-ophaalpunten in de buurt zijn eveneens zeer slecht bereikbaar. Er is zelfs een pakketautomaat in het station van leiden. jammerlijk is dit station alleen toegankelijk met een ov-kaart. En staat het apparaat niet aan de kant waar auto’s kunnen komen.
Uiteraard bel je voor dit soort zaken de klantenservice. In eerste instantie prima en vriendelijk geholpen met de optie een ander afhaalpunt te kiezen. Helaas is hier niets van gekomen en dus nogmaals bellen. Aan de telefoon krijg ik een dame, met een net iets te sterk accent, die zich alleen aan de exacte draaiboek-tekst houd en uiteindelijk, zonder tot dienst te zijn geweest, ophangt. En dit alles zonder een sprankje van vriendelijkheid of op enig ogenblik de klant het idee geeft dat ze werkelijk luistert. deze dame is duidelijk geen aanwinst voor postNL om het vriendelijk te zeggen.

Als het afhaalpunt veranderd zoals aangevraagd naar een redelijk bereikbaar punt.

En dat postNL zijn klantenservice serieus neemt. En niet iemand uit een etnisch integratie project op de eerste werkdag klanten te woord laat staan. dat is niet goed voor PostLl, de klant, de service en zeer stres opwekkend voor de nog onbekwame werknemer.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Van Lierop, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat het lastig is voor u om uw zendingen af te halen bij vervangende afhaallocatie en u zou graag een andere standaard afhaallocatie willen. Daarnaast bent u ontevreden over hoe u te woord bent gestaan door onze klantenservice. Graag informeer ik u hierover. Het afhaalkantoor is doorgaans gekoppeld aan uw adres. Helaas kan ik dit niet wijzigen. Wel kunt u, als u een briefje in uw bus heeft, via postnl.nl een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen. Omdat u niet naar tevredenheid te woord bent gestaan, wil ik graag een melding aanmaken. Kunt u aangeven op welke dag dit gesprek heeft plaatsgevonden en op welk tijdstip? Heeft u destijds gebeld met het telefoonnummer die u heeft opgegeven? Dan gaan we aan de hand daarvan kijken of we dit met de betreffende medewerker kunnen bespreken zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm

2 maanden geleden - Nu formuleert u het in de eerste alinea redelijk goed. Maar het zou geen klacht zijn als mijn adtes gekoppel zou zijn aan een afhaalpunt dat 1) het dichtstbijzijnde is 2) redelijk goed berijkbaar is. Het huidige afhaalpunt is 4 km afstand per auto. Hemelsbreed 2.2 km Nu zijn er vier afhaalpunten dichterbij welke eveneens allen zeer slecht bereikbaar zijn. Afhaalpunt turfmarkt leiden 2.2 km Afhaalpunt station Leiden 650 meter Afhaalpunt jumbo is 700 meter en 2.2 per auto Het vierde afhaalpunt is is gamma op de vlevo weg. Deze is 1.1 km afstand en wel goed berijkbaar. 5 de afhaalpunt Lange voort oegstgeest 2.6 km Nu lijkt het me duidelijk dat het huidige afhaalpunt niet het dichtst bij is. Wat betreft de dame die men aan te telefoon krijgt: wanneer ik het voorval vertel in een vergadering van ondernemers, begint meer dan de helft te lachen. Een bekend probleem dus. Mijn surinaamse buurvrouw neemt hierin hry voortouw en meld dat er mogelijk twee hindoestaanse surinaamse dames zitten met een zwaar accent. En dat je dan beter kunt ophangen. Zonde van je moeite zegt ze. Hierbij laat ik de andere opmerkingen nog maar even achterwegen. Als het bellen naar postNl kennelijk zo'n bekend obstakel blijkt, lijken de problemen natuurlijk minder. Maar niemand in die vergadering was erg postie over postal. Problemen zijn er om opgelost te worden. En het recent veranderde afhaalpunt is geen aanwinst. Wel voor de mensen in die wijk. Maar voor alle anderen duidelijk niet. Deze wijk is slechts berijkbaar via een enkele weg/brug. En het afhaalpunt is ook nog achter in de wijk. Zo ver mogelijk van de enige toegangsweg vandaan. Het lijkt me dat dit zeker wel te veranderen is. Met vriendelijk groet Dhr. C.van Lierop

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer Van Lierop, Vriendelijk dank voor uw reactie. Zoals mijn collega aangaf kan ik de PostNL locatie die aan uw postcode is gekoppeld niet wijzigen. Ik begrijp uiteraard dat het lastig is dat dit voor u niet het dichtstbijzijnde punt is. Echter is dit niet het enige waarbij we hier rekening mee houden. Zo wordt er ook gekeken naar de opslagcapaciteit van diverse locaties. Hierbij zijn we tot de conclusie gekomen dat dit het meest gunstige afhaalpunt voor uw postcodegebied is. Uiteraard wil ik nog wel graag een klacht aanmaken, wat betreft de telefonische klantenservice. Kunt u mij daarvoor nog de gegevens sturen die mijn collega u vroeg? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 23 juni 2017 om 17:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw van Lierop,

Wij hebben u onlangs om aanvullende informatie gevraagd en een herinnering gezonden. Helaas hebben we hier geen reactie op ontvangen. Om deze reden heb ik uw melding afgesloten.

Heeft op 26 juni 2017 om 17:09 geantwoord

ik wil geen klacht indienen over een onbehoorlijke telefoniste. Daarmee blameert postNl zichzelf mee.
Er zijn 5 postNl lokaties die dichterbij zijn. Waarvan minstens 3 met gelijkwaardige opslag. En mogelijk een postbezorger die wél op de bel weet te drukken.
Voldoende reden lijkt me, om deze onbenullige beslissing te herzien.
want dit postNl afhaalpunt zit echt op de meest ongelukkige locatie die er te kiezen is.

Alle klachten die gemeld zijn door qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm