Klacht: Afhaalpunt en klantenservice

op 03 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Normaal doe ik dit nooit, maar hoe ik nu behandeld ben, ongelooflijk! PostNL checkt social media op hun naam en op klachten. Hopelijk wordt ik op deze manier wel serieus genomen.

PostNL, wat een nep bedrijf! Je bent niet thuis, wordt je pakketje afgegeven bij een PostNL punt aan de andere kant van Tilburg, terwijl bijna om de hoek ook een punt zit. Kom je daar na een dag werken aan, kom je tot de conclusie dat het punt om 17:00 uur sluit, terwijl op internet 18:00 staat. Toen ik aankwam was er nog een man die not amused was dat hij zijn pakketje niet kon ophalen. Ik ben elke dag, zo als zo vele Nederlanders, van 8:30 tot 17:00 bezig met mijn dagelijkse dingen, in mijn geval stage. Hierdoor kan ik dus mijn pakketje niet ophalen en na 2 juni wordt mijn pakketje geretourneerd naar de afzender. Dan sta je bij het afhaalpunt de ellendig lange vragenlijst in de chat te beantwoorden, komen er nog 3 andere mensen hun pakketje ophalen en je raadt het al, alle drie not amused.

Eindelijk krijg je een telefoonnummer om met de KLANTENservice in contact te komen. De eerste persoon kan mij niet helpen, omdat het om een buitenlands pakketje gaat moet ik toch echt de afdeling import hebben. Ik ben nog met deze vrouw aan het praten en zonder poespas drukt zij mij door naar een collega. Wat een klantenSERVICE PostNL. De collega van de afdeling import kan mij alleen vertellen dat ik toch echt mijn pakketje daar kan ophalen en het onmogelijk is om mijn pakketje naar een andere locatie te sturen. Een oplossing komt: iemand anders mag mijn pakketje op gaan halen. Maarja wie? Diegene die hem op zou kunnen halen omdat zij WEL dichtbij woont, werkt ook gewoon dagelijks van 8:30 tot 17:00. Dit is ook geen optie. Deze vrouw kan en wil mij niet verder helpen, eindigend met “Doei meneer” en ze hangt op. Als je dan terug belt en je wil een klacht indienen wordt je klacht niet serieus genomen. Een klachtenafdeling bestaat blijkbaar niet volgens de KLANTENSERVICE? Leidinggevende hebben blijkbaar geen telefoon? Als je hier een discussie over voert wordt de verbinding gewoon WEER verbroken. Als je voor de 3e keer terug belt wordt je gewoon weer doorverbonden met de import afdeling. Blijkbaar had deze medewerker geen zin in mij, want ze pakte op en hing direct op. Als je dan een 4e keer met je eigen nummer belt wordt je gewoon niet meer te woord gestaan.

Uiteindelijk met een ander nummer gebeld. En je raadt het nooit. Er werd opgepakt. Deze man kon enkel mijn klacht opnemen want hij had niet de skills voor de importpakketten. PostNL kan geen fatsoenlijke oplossing bieden voor iets waar zij verantwoordelijk zijn. Niemand kan je helpen, van een KLANTENSERVICE hebben ze nog nooit gehoord, een klachten afdeling bestaat niet en leidinggevende hebben geen telefoons. Goh wat was de tijd van PTT toch goed, zij waren toch echt klantvriendelijker!

Als ik mijn pakketje op kan gaan halen bij een punt bij mij in de buurt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 03 juni 2021 om 21:58 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de behandeling van de klantenservice en het PostNL punt welke aan uw adres is gekoppeld.

Uw klacht is via meerdere kanalen ingediend en ik zie dat u vandaag via een ander kanaal een reactie hebt gekregen. Gezien u daar verder wordt geholpen, zal ik deze melding sluiten.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Kevin....