Klacht: afhaallocatie

op 18 april 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds afgelopen maand zijn mijn pakketjes bezorgd naar een andere postkantoor. Dit nieuwe kantoor is tijdens weekend gesloten. Ik ben niet in staat om mijn pakketjes door de week op te halen. Dit is gegeven mijn werktijden en het afstand.

Postnl wilkan voor mij in het systeem het postkantoor niet aanpassen. Ook komt Postnl niet met de nieuwe oplossing. Ik heb een paar keer de klantservices benadeerd. Gevolg is dat mijn probleem niet opgelost is en mijn pakketjes daar blijven liggen.

aanpassen van postkantoor

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw de M, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u niet tevreden bent over de openingstijden van de betreffende afhaallocatie. Voor het ervaren ongemak wil ik u graag mijn excuses aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht. Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat deze afhaallocatie aan uw adres gekoppeld is, is het niet mogelijk om de afhaallocatie te wijzigen of om ervoor te zorgen dat pakketten die hier bezorgd zijn alsnog doorgestuurd worden. Voor uw adres betreft het de afhaallocatie die gevestigd is aan de Atoomweg 278 in Utrecht. Pakketten blijven na aflevering 14 dagen beschikbaar op de afhaallocatie. Indien het pakket niet binnen deze periode wordt afgehaald, dan gaat deze retour afzender. Mocht u een andere afhaallocatie willen kiezen, dan zou u bij de afzender de keuze kunnen maken om het pakket rechtstreeks naar een afhaallocatie van uw keuze te laten sturen en op deze manier te kijken welke mogelijkheden er via de afzender aangeboden worden. Indien het een andere afhaallocatie dan de eerder genoemde betreft of u nog aanvullende vragen heeft, laat het dan gerust weten. Stuurt u dan ook de 3S-code van de betreffende zending mee, zodat dit voor u gecontroleerd kan worden. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht victoria1020

7 maanden geleden - geen goede oplossing aangeboden. Probleem blijft bestaan

Heeft op 18 april 2018 om 17:24 geantwoord

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u niet blij bent met de afhaallocatie waar u uw zendingen kunt ophalen. Ik kan me voorstellen u graag wilt dat uw pakketten weer naar hetzelfde kantoor gaan als in het verleden. Graag geef ik u een toelichting.

Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. U geeft aan dat de betreffende locatie in het weekend gesloten is, echter volgens mijn informatie is de afhaallocatie op zaterdag geopend van 07:00 tot 12:00 uur. Omdat de locatie gekoppeld is aan uw adres kan ik dit niet wijzigen. Wel kunt u, als u een fysiek bericht heeft ontvangen over de bezorging na de eerste aanbiedpoging of in sommige situaties vóór de eerste bezorgpoging, via postnl.nl of via onze app een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen of op een andere dag af te laten leveren. Wellicht is dit voor u in sommige situaties een oplossing. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door victoria1020