Klacht: afhaalbericht dat pakket bij postkantoor is gebracht, maar daar hebben ze deze nooit gekregen

B. Offenberg op 27 maart 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ik heb een afhaalbericht gehad dat er een pakket voor mij op het desbetreffende postkantoor zou liggen. Daar wou ik deze afhalen maar zij hebben nooit mijn pakket daar ontvangen. Post.nl gebeld en klacht ingediend. 3 dagen later zelf maar weer gebeld want ik hoorde maar niks. Daarna kreeg ik een mailtje dat er grondig onderzoek gepleegd zou worden en dat dit wel 3 weken zou duren!!!

Geachte mevrouw Offenberg-Giessenburg,

Mijn naam is Michelle, klantenservice PostNL. Ik heb uw vraag over de status van uw zending met barcode 3SRETA4139352 ontvangen en het onderzoek voor u in behandeling genomen.

Ik heb onze systemen nogmaals geraadpleegd om te bekijken of ik uw zending heb kunnen traceren. Tot mijn spijt heeft ook deze analyse nog geen positief resultaat opgeleverd.

Daarom zal ik een uitgebreider onderzoek starten, waarin ik bij de verschillende onderdelen van onze organisatie ga informeren naar uw zending. Dit proces zal enige tijd in beslag nemen, omdat ik hiervoor meerdere bedrijfsonderdelen zal gaan benaderen. Binnen 3 weken zal ik contact met u opnemen met het resultaat van het onderzoek.

Wanneer ik de zending heb kunnen vinden, zal ik er zorg voor dragen dat uw zending zo spoedig mogelijk wordt afgeleverd. Indien u de zending alsnog heeft ontvangen, hoor ik dat graag van u.

Michelle Berger
Serviceteam Consumenten
PostNL Pakketten Benelux B.V.
ref:_00D30VG9Y._500D01NTHs6:ref

De volgende dag!!! had ik weer een mail dat mijn pakket niet gevonden was en ik maar aan de verkoper om een nieuw product moest gaan vragen. Dit was het advies van :
Geachte mevrouw Offenberg-Giessenburg,

U heeft onderzoek laten doen naar een zending met Nederlandse barcode 3SRETA4139352 en Chinese barcode RF567231937CN.

Uit onderzoek is gebleken dat de zending spijtig genoeg niet is terug gevonden op de locatie. Helaas heb ik ook niet kunnen achterhalen waar uw zending zich op dit moment bevindt. Mijn excuses hiervoor.

Mijn advies aan u is om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender zou u wellicht een vervangend product kunnen toezenden of het aankoopbedrag kunnen terugstorten. Daarnaast is het voor de afzender mogelijk om verder onderzoek te starten bij het postbedrijf waarmee de zending is verstuurd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bied u mijn excuses aan voor het ontstane ongemak.

Michelle Berger
Serviceteam Consumenten
PostNL Pakketten Benelux B.V.
ref:_00D30VG9Y._500D01NTHs6:ref

Sorry hoor maar heb haar ook laten weten dat ik dit een schandalig advies en antwoord vindt. Het pakket is in Nederland en de postbode heeft het in zijn handen gehad anders kan hij mij nooit een afhaalbericht met foto van pakket in de brievenbus stoppen

Wanneer mijn pakket geleverd word en er grondig onderzoek gedaan wordt

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 maart 2017 om 17:06 geantwoord

Geachte mevrouw Offenberg-Giessenburg,

Uit uw bericht begrijp ik dat een zending uit het buitenland kwijt is geraakt en dat deze niet terug is gevonden. Het onderzoek dat is ingesteld kon hier ook geen uitkomst voor bieden.

Ik begrijp dat is erg frustrerend is de zending zoek is geraakt. De afzender heeft een overeenkomst met het post bedrijf die hij/zij heeft gebruikt om de zending mee te versturen. Daarom zal hij/zij bij dat bedrijf een melding moeten maken voor vervolg stappen. Verder is er niets wat ik voor u kan betekenen voor deze zending.

B. Offenberg

Heeft op 27 maart 2017 om 17:14 geantwoord

Even voor de duidelijkheid, dit desbetreffende pakket is in handen geweest van de postbode die werkzaam is bij POST.NL!!!! Dus waar heeft hij/ zij dit gelaten? niet bij het desbetreffende afhaalpunt want daar is het nooit afgeleverd! Lekker makkelijk zijn jullie zeg, het probleem bij de verkoper leggen terwijl en werknemer van jullie het heeft zoek gemaakt / verduisterd?! Dus ik ben gefrustreerd ik ben boos, woedend zelfs hoe jullie hier mee omgaan. Ik heb zelf een webshop maar u begrijpt zeker wel dat ik niks meer verzend via post.nl! Dit is geen oplossen, dit is een probleem verleggen. Jullie fout in andermans schoenen schuiven. Gewoon belachelijk voor woorden

Reactie van de melder van de klacht B. Offenberg

4 jaren geleden - Wat een lachertje dit.... probleem opgelost. Nou echt niet.. dit pakket is nog steeds vermist en Post.nl draait zijn kont er weer onder uit. Nu voor een 3e keer een pakket vermist en het komt me strot uit.

Alle klachten die gemeld zijn door B. Offenberg