Klacht: Afhaal punt Karweihuis Soesterberg levering. 3sctf0000183634

op 03 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte mijnheer/mevrouw,

DHL biedt de mogelijkheid pakketten op DHL afhaalpunten te bezorgen welke een service is voor eindklanten die niet altijd thuis zijn voor de aflevering.

In onze situatie dus ook waarbij wij een pakket laten bezorgen bij karweitjes in Soesterberg. Nu blijkt dit afhaalpunt zeker een jaar verhuist waardoor het pakket onbezorgd is.

Via track&trace kom ik hier achter en jullie service loket geïnformeerd voor een tweede bezorg poging. Dit loket wil op geen enkele wijze meewerken en behoudt zich aan procedures die totaal niet klant gericht zijn.

De afzender kan ook geen invloed inbrengen en zal de retour zending moeten afwachten zodat het pakket op nieuw kan worden aangeboden.

Het is dan ook evident dat de tweede poging of verkeerd wordt aangenomen door de nieuwe huurder of onbezorgd retour afzender gaat.

Naast dat wij het pakket niet voor vaderdag bezorgt krijgen is het risico van beschadiging en kwijtraken etc. Erg groot en kan de afzender het pakket niet opnieuw aanbieden bij dit afhaalpunt.

DHL servicepunt acht het de verantwoordelijkheid van het afhaalpunt om gegevens accuraat te houden en ontneemt zich elke verantwoordelijkheid.
Deze manier van dienst verlening is dan ook zwaar onder de maat als DHL met zijn servicepunten geen contact onderhoudt. Als DHL deze service verleent zal deze naar de eindklant ook de verantwoording moeten dragen en daarop acteren.

Ik hoor graag wat u als dienstverlenende organisatie hieraan gaat doen en mij kan garanderen dat het pakket onbeschadigd op nieuw geleverd wordt en opkortte termijn.

Een excuus en een snelle en accurate levering, daarnaast wil ik horen hoe dit geborgd wordt zodat de afhaalpunten betrouwbaar zijn voor het afleveren van pakketten.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL