Klacht: Afgeleverd maar niet bezorgd, klacht wordt niet in behandeling genomen

op 28 april 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Deze klacht staat plots op ‘opgelost’, ik heb niemand gesproken of gehoord. Niet via de mail of op welke manier dan ook. DHL is van het potje gerukt!! Van het bedrijf die de spullen via DHL wilde laten verzenden inmiddels vernomen dat mijn pakket op ‘aangenomen’ stond maar niet voor getekend… Opgelost hah !

Via track & trace te zien dat de bestelling is “afgeleverd” echter niemand gezien, gehoord of een pakket in ontvangst genomen. Na contact DHL wordt mij doodleuk gezegd dat ik contact op moet nemen met de verzender. Ik vind dit echt niet kunnen, DHL bezorgd toch en zit dit in het systeem, niet de verzender.
Indien dit zo werkt dan vind ik dat na mijn mail naar dhl hun maar contact moeten leggen met de verzender, niet ik. Het is toch al duidelijk… Nu al 4 mails verder en geen pakket, na elke mail een dag extra wachten. Van zo’n groot bedrijf verwacht je toch wel iets anders.

Als ik mijn pakket heb en normaal ben geholpen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 april 2016 om 15:31 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Volgens mijn gegevens is uw pakket inderdaad geleverd op uw adres. Het spijt me om te lezen dat uw de zending niet heeft ontvangen. Natuurlijk betekend dit dat er bij ons een probleem is ontstaan.

Helaas kan alleen uw afzender een onderzoek bij ons opstarten. Dit is een afspraak die wij met de afzender aangaan wanneer deze een pakket met ons verstuurd. Die afspraak is gemaakt omdat uw afzender onze opdrachtgever is, alle eigenschappen van het pakket kent, en zodat u één contactpersoon heeft voor uw bestelling. Ik begrijp dat dit een teleurstellende conclusie is, maar
wij mogen niet om die afspraak met uw afzender heen.

U heeft bij het plaatsen van uw bestelling uw afzender betaald en bent een overeenkomst met uw afzender aangegaan. Wanneer er iets mis gaat met uw bestelling, kunt u dit daarom bij uw afzender melden. Uw afzender is naar u toe verantwoordelijk voor het verkrijgen van uw bestelling. Zodra wij bericht hebben van uw afzender kunnen wij de melding van de bezorger onderzoeken. Het enige wat u hoeft te doen is een eenmalige melding aan uw afzender. Vervolgens kan uw afzender met ons aan de slag gaan om het probleem op te lossen.

U geeft aan na iedere e-mail een dag te moeten wachten, helaas kunt u niet direct een e-mail terugverwachten en is één werkdag de te verwachten tijd voor een antwoord op uw e-mail. Meer e-mails naar ons zal niet bijdragen aan een oplossing omdat wij alleen onderzoek mogen doen names uw afzender. Wij zijn verplicht om ons te houden aan deze afspraak met onze klant. Ik zou u daarom vriendelijk willen adviseren om uw e-mail, en/of telefonische contact aan uw afzender te richten. Die kan het probleem voor u oplossen.

Met vriendelijke groeten,
Pieter DHL Parcel Klantenservice

Heeft op 11 mei 2016 om 20:12 geantwoord

Jullie hadden ook uiteindelijk de afzender kunnen informeren. Het probleem ligt uiteindelijk bij jullie. In ieder geval niet bij mij ! Er is sws al duidelijk dat er voor de zending NIET is getekend door wie dan ook maar wel afgeleverd ??? Fraai volk wat jullie in dienst hebben. Ik heb ergens voor betaald en ook voor jullie diensten en niets gekregen ! Waar en bij wie ik moet zijn is gewoon een hele fraaie klote smoes, als ik jullie was zou ik beginnen met excuus en compensatie aanbieden. En klacht afsluiten ? Ben ik het niet mee eens, zo kan ik het ook ! Antwoorden is afsluiten ?? Dit is geen oplossing bieden ! IK WIL MIJN SPULLEN UITERLIJK AS VRIJDAG HEBBEN, via of door wie boeit me niet !

Reactie van de melder van de klacht Ellen Westerhout

8 maanden geleden - En gewoon geen reactie