Klacht: afdeling lost and (NOT ) found

op 20 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Enige tijd geleden een pakket naar Duitsland laten versturen . Helaas is het per ongeluk zonder track en trace verstuurd . Enige tijd later kreeg ik van de ontvanger bericht dat hij niets had ontvangen . Helaas kon ik het ook niet nazoeken . Wat mij nu heel erg stoort is dat ik zeker weet dat het bij Lost and Found staat ( of vernietigd of bij een postnl medewerker op de plank thuis ) en dat post.nl gewoon zegt dat er persee een tr en tr nummer bij hoort . Terwijl ik gewoon 200% kan bewijzen wat er exact in de doos zit . Waarschijnlijk zal het adres er niet meer leesbaar op staan ( maar dit is dan ook de fout geweest van postnl toch ? ) Er is zonder tr en tr gewoon niemand die de moeite neemt om dergelijk pakketten te controleren . Ik zal heus niet de enige zijn , wat gebeurt er dan met alle pakketten die daar terecht komen ? Blijft gewoon staan of vernietigd omdat men te beroerd is om klanten te helpen ? Mijn pakket had een waarde van 250 euro en is ( ook al zat er geen tr en tr op ) niet verstuurd danwel aangekomen door een fout van post.nl . Mag ik dan een beetje hulp verwachten ???

Mijn goederen ben ik kwijt , heb een boze klant en moest hem 250 euro terug betalen , Lijkt me niet meer dan logish dat postnl wel een kleine moeite doet om klanten te helpen . Dus doe moeite en geef spullen terug aan de rechtmatige eigenaar

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 mei 2020 om 07:55 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van een pakket dat u naar Duitsland heeft verzonden. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het kwalijk dat dit pakket tot op heden niet is afgeleverd. Ik kan me voorstellen dat dit voor u en de geadresseerde een nare situatie is. Mijn excuses hiervoor.
Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een klacht is geregistreerd. Aangezien het pakket zonder Track en Trace code is verzonden is er geen onderzoek mogelijk. U zal hier ook geen terugkoppeling over ontvangen, maar de melding zal worden gebruikt om dit extra in de gaten te houden. Het pakket is niet verzekerd verzonden en om deze reden komt u tevens niet in aanmerking voor een vergoeding. Ik begrijp dat het zuur is, maar ik kan u in deze kwestie verder niet van dienst zijn.

PostNL Klantenservice

Heeft op 20 mei 2020 om 10:38 geantwoord

PostNL snapt het niet . Ik hoef geen vergoeding . Mijn pakket moet boven water komen . Is dat nou zo moeilijk ? Kan toch niet in lucht oplossen ???? Staat er dan helemaal niets in houten ? Of alleen maar tr en tr en wordt de rest gelijk vernietigd ?

Alle klachten die gemeld zijn door Roos2012