Klacht: Afdeling Inklaring en PostNL verwerking

op 07 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket ligt al sinds 19 juni bij afdeling inklaring. 5 keer gebeld, 4 mails gestuurd met alle documentatie en ook nog eens alles op de post gedaan en tot op heden heb ik mijn pakket nog steeds niet. 2e keer dat ik belde wist de persoon van klantenservice het pakket niet eens te vinden, terwijl haar collega de dag ervoor het wel had gevonden. 3 keer is mij verteld dat ze intern een “spoed” bericht zouden geven eraan. Niks opgeschoten.

Vertraging of niet, ik heb betaald voor express shipping en er is hier niks “express” aan. Dit is de allerlaatste keer dat ik internationale pakketten via postnl laat verlopen. Liever meer betalen en wel mijn pakket op tijd krijgen dan van de kastje naar de muur gestuurd te worden. Andere pakketdiensten verwerken inklaring binnen 1-2 dagen.

Als mijn pakket vorige week bezorgd was of op zijn minst duidelijke status wijzigingen had in track & trace.. Uiterlijke datum van bezorging is nu morgen, als het dan nog steeds niet bezorgd is zal ik de klacht ten alle tijden open houden en niet genoegen nemen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Pedram Mohammadi

3 maanden geleden - Inmiddels nog een 2 keer contact gehad met klantenservice. Weer hetzelfde onzin te horen gekregen. Afdeling inklaring is compleet waardeloos.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 07 juli 2017 om 11:30 geantwoord

Geachte heer Mohammadi,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een spoed zending uit het buitenland verwacht maar dat deze nog steeds niet is vrijgegeven door de douane.

Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat dit geen spoedzending is maar een verzekerde zending uit het buitenland. Dit betekend niet dat het sneller gaat maar als er iets mee gebeurd de zending vergoed kan worden. Op het moment is het bijzonder druk bij de afdeling inklaring en daarom heeft het langer geduurd om uw zending te verwerken.

Ik zie dat de zending ondertussen al is vrijgegeven en dat u de zending heeft ontvangen.

Heeft op 07 juli 2017 om 12:42 geantwoord

Slecht. Weken nadat het geleverd is en ikzelf overal achteraan moest gaan komt postnl nu met dit bericht? Dat het druk is bij afdeling inklaring is jullie probleem en daar moet de klant niet de dupe van worden. Zet maar meer mensen daar neer, het is geen raketwetenschap.. En het was wel een Express delivery.. En jullie eigen klantenservice heeft mij gezegd niks met een klacht te kunnen doen... waardeloos bedrijf als het gaat om internationale zendingen..

Alle klachten die gemeld zijn door Pedram Mohammadi