Klacht: Koelkast binnen 4 jaar overleden.

KBL op 29 december 2023 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

November 2019 een AEG koel/vriescombinatie van /- 2000,- euro aangeschaft. Binnen twee jaar vertoonde deze al problemen. Er is toen een monteur langs geweest en heeft het ‘water-geluid’ probleem verholpen. Nog geen twee jaar later, weer problemen. Het toestel maakt weer geluid en koelt nu helemaal niet meer. Monteur erbij geweest en de koelkast blijkt een lek te hebben in het koelsysteem, overleden” zoals de monteur het noemt. Contact met AEG gehad, dit omdat onze leverancier (De Keukenspecialist) failliet is verklaart, maar we zijn niet tot een passende oplossing gekomen.
Prompt verscheen er een E-mail met daarin de informatie dat er een nieuw toestel geleverd ging worden, wij hebben nergens een bevestiging op gegeven dat we dit wouden. Dit omdat er een bedrag bij gepaard ging waar wij het niet mee eens zijn. Een koelkast uit deze prijscategorie mag na ons inzien niet zo snel kapot gaan. In een koelmachine kan/mag over het algemeen niet veel stuk gaan, op de compressor na. Als er in het 2e jaar een monteur bij moet komen en in het 4e jaar is hij niet meer te repareren, zien wij dit als een fabricagefout. De kosten Die we nu gelden hebben komen neer op E500,-. Dat bovenop de kosten van de aanschafprijs.

Dat AEG mij de gemaakte kosten terug betaald.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

5 maanden geleden - Goedendag, Wat enorm vervelend te horen dat er problemen zijn opgetreden aan de koel/vriescombinatie. We streven er altijd naar een reparatie uit te voeren, echter kan het soms blijken dat dit niet mogelijk is. In veel gevallen wordt er een omruilvoorstel gedaan. Het bij te betalen bedrag wordt vastgelegd op basis van o.a. afschrijving. Ik begrijp dat hier per mail al eerder contact over is geweest en dat het bedrag naar beneden is bijgesteld. Als u verdere vragen heeft over deze omruiling, kunt u het beste contact opnemen met de afdeling Consumenten Belangen als reactie op de mail die u heeft ontvangen. Hopelijk is het zo naar wens en kunt u zo snel mogelijk weer gebruik maken van de (nieuwe) koel/vriescombinatie. Met vriendelijke groet, Lois - AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht KBL

5 maanden geleden - Inmiddels dit bericht naar consumenten belangen gestuurd. Helaas totaal geen reactie waardoor er nog steeds geen reactie op mijn klacht is.

Bericht van AEG

5 maanden geleden - Deze tickets staan open, we nemen dit op volgorde van binnenkomst en zo snel als mogelijk in behandeling. Met vriendelijke groet, Lois - AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht KBL

2 maanden geleden - Zijn inmiddels weer wat maanden verder. Aeg reageerd niet op mijn vragen en mails.

Alle klachten die gemeld zijn door KBL