Klacht: Adreswijziging werkt niet

op 20 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij twee zendingen van verschillende afzenders op verschillende dagen was DHL niet in staat op tijd (zeg rustig uren later nog niets) te bezorgen. Daarom heb ik gekozen voor de optie om het adres te wijzigen naar een DHL locker in de buurt. Beide pakketten zijn vervolgens teruggestuurd naar het sorteercentrum en staat al ruim een week stil. DHL chat zegt dat ze beiden waarschijnlijk worden teruggestuurd naar de afzender, maar de tracking geeft die informatie niet. Kortom ik kan ook de afzender niet vragen om mij terug te betalen of opnieuw te zenden.

Gewenste Oplossing:

Bied geen opties die je niet kunt realiseren. Bied alternatieven. Beide pakketten liggen in een cityhub...waarom kan ik ze daar niet afhalen? Al deze onzekerheid kan zo makkelijk voorkomen worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 mei 2020 om 11:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Uw pakket van Urban Outfitters is geweigerd bij het Servicepunt en is retour afzender gestuurd en zo te zien is het pakket van Bulk Powders ook retour afzender gestuurd omdat het na de 18e niet meer gescand is. Ik vind het ontzettend spijtig zoals het is gelopen maar het is niet mogelijk om de pakketten af te halen wanneer ze in het retourproces zitten. Dit is het beste op te lossen met de verzender. Mijn excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Eveline
DHL Parcel Webcare

Heeft op 20 mei 2020 om 11:52 geantwoord

Waarom biedt DHL uberhaupt mogelijkheid om een pakket af te leveren bij een DHL punt, een ander adres of een locker en is het vervolgens dan schijnbaar NIET mogelijk? De tracking geeft werkelijk NUL informatie. Schijnbaar hebben jullie dus wel meer informatie. Er is dus ook GEEN garantie dat dit in de toekomst wel goed gaat. Schaf die bezorgtijden ook gewoon af...jullie zijn nooit op tijd.

Alle klachten die gemeld zijn door Fezgueko