Klacht: adres onvindbaar

op 13 mei 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

terwijl ik op mijn lang verwacht pakketje zit te wachten zie ik de wagen van DHL door ons dorpsstraatje rijden alwaar welgeteld 11 woningen staan en hooguit 150m lang is.Een adres dat via elk navigatiesysteem wordt gevonden. Als ik dan vervolgens de voordeur open maak zie ik dat de wagen niet eens gestopt is en doorrijd ???? stomverbaasd zie ik vervolgens op mijn computerscherm via de tracking-site dat mijn pakketje wordt teruggezonden aan de verzender ??? Dus gelijk de serviceafdeling bellen ( kosten 1 euro ) 12 minuten gewacht en een kort en bondig antwoord, wij kunnen helaas niets voor U doen als de chauffeur dit bericht doorgeeft werken wij volgens procedure en gaat t pakket retour.

Ik ben tevreden ;

- op dat moment wanneer er niet gelogen wordt over de reden waarom er niet bezorgt kan worden want onvindbaar adres is gewoon niet waar !!!!

- wanneer ik geen 12 minuten hoef te wachten om jullie help/service desk telefonisch te bereiken.

- wanneer ik de kosten van mijn telefoongesprek a 1 euro van jullie krijg terug betaald

-wanneer ik uiterlijk morgen alsnog mijn lang verwacht pakket krijg bezorgt en jullie deze onbekwame chauffeur eens goed de les lezen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 24 mei 2016 om 15:33 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Mijn excuses voor de zeer trage reactie. Helaas kunnen wij het retour van een pakket niet terugdraaien wanneer er een adresfout is gemeld. Bij een adresprobleem mogen wij het pakket niet leveren en gaat het volgens de afspraak met uw afzender automatisch retour. Dit retour wordt ingezet vanaf het moment dat onze bezorger de melding maakt.

Het spijt me hierom zeer dat deze adresfout is gemeld, ik heb uw gegevens gecontroleerd en deze moeten gewoon kloppen. Naar aanleiding van uw bericht hebben wij een klacht aan de depotleiding gericht, die zal de bezorger hierop aanspreken.

Helaas kunnen wij uw telefoonkosten van 1,- niet vergoeden. De kosten van het gesprek zijn op voorhand bekend. Naast telefonisch contact bieden wij ook gratis alternatieven zoals bijvoorbeeld ons contact formulier: https://dhlparcel.nl/nl/contact.

Ik zou u het advies willen geven contact op te nemen met uw afzender. Daarmee kunt u regelen dat het pakket alsnog bij u geleverd wordt, of de gemaakte kosten terugverzoeken. Uw afzender heeft ons betaald en kan ons verzoeken tot teruggave van de gemaakte kosten. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten, Pieter

Alle klachten die gemeld zijn door jo Eijdems