Klacht: Adres onbekend – pakket verdwenen

op 06 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb via Ebay een cd single besteld. Deze is betaald en portokosten inclusief, omgerekend bijna 20 euro. Via Track n Trace zag ik dat er op 30 januari een bezorgpoging is gedaan. Ik heb hiervan geen bewijs of melding in mijn bus gehad. Nu krijg ik een bericht dat het retour afzender is gestuurd wegens ADRES ONBEKEND. Ik woon al sinds 2012 in de daCostastraat. Ik lees op internet heel veel van dit soort klachten.

Als de afzender de opnieuw gemaakte kosten vergoed krijgt voor de porto, en de opnieuw gemaakte kosten ook aan mij worden betaald.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer Voges, Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending van Ebay niet hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u teleurgesteld bent. Graag zou ik de track & trace code van het betreffende pakket ontvangen, zodat ik met u mee kan kijken en u gericht verder kan helpen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht robvog

8 maanden geleden - RS393411741GB

Heeft op 06 februari 2018 om 13:53 geantwoord

Geachte heer Voges,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb de status dit pakket bekeken en ik zie dat deze inderdaad retour is gezonden naar de afzender.

De reden van retour is niet altijd goed uit track en trace te herleiden. De reden van retour zal op het pakket zelf vermeld staan. Mocht deze reden niet correct of onduidelijk zijn, dan kan de afzender in het land van verzending bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek laten instellen en eventueel restitutie aanvragen voor de verzendkosten. Als geadresseerde is het niet mogelijk hiervoor compensatie te ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door robvog