Klacht: Administratieve rompslomp bij Online.nl duurt maar voort..

op 30 november 2016 over Online in de categorie Alles-in-1

Helaas ben ik een soort marionet geworden van de \’grote\’ provider Online.nl.
Na 10 jaar klant te zijn geweest heb ik de overstap gemaakt naar een andere grote provider.
Gezien ik nu bij de nieuwe provider wel de snelheid in prijsverhouding krijg, was de keuze voor mij snel gemaakt.
Mede ook als er een financiële verhoging bij Online.nl, dit kwam na een verschuiving in jullie nieuwe platform.
Eigenlijk heb ik nooit problemen met jullie -Online.nl gehad.. Ik heb ruim 10 jaar netjes betaald, zonder een maand te laat te zijn!
Echter totdat je je contract, als klant wilt beëindigd via \’een overstapservice\’ tussen de oude: Online.nl provider naar nu mijn nieuwe provider.
Voor mijn gevoel wordt ik NIET serieus genomen en laat de provider Online.nl mij volledig in de kou staan!
Door een fout in jullie administratie Online.nl, heb ik een aantal maanden dubbele providerkosten en een hoop gezeur en ben ik hierdoor veel tijd kwijt.
Ik heb deze onterechte abonements gelden afgelopen 2.5 maand welke door jullie via automatische incasso is geïnd in eerste instantie wel betaald om problemen te voorkomen. Een helpdesk-telefonische medewerker gaf te kennen dat dit moest, daar ik anders wettelijk fout zit! Ik wilde het terug vorderen en stagneren bij mijn bank maar kon de vinger er toen niet achter krijgen waar en wie de fout had gemaakt. De helpdeskmedewerker aan de telefoon, werd zelfs gepikeerd en reageerde boos. Nooit doen, het is geen persoonlijke aanval voor deze helpdeskmedewerker, het is een zakelijk probleem! Denk in mogelijkheden en oplossingen en ga nooit geaggiteerde reageren naar een klant! Je hebt je naam van je bedrijf hoog te houden, helpdeskmedewerker!
Echter, ook een brief aan jullie geschreven van ca. vier kantjes, waar ik tot op heden van jullie, nog geen reactie heb ontvangen (wat ik overigens absoluut niet correct en nu zo langzamerhand ook aardig onbeschoft begin te vinden).
Daarnaast diverse malen gebeld, ca. vier uur, waarbij ik toen eigenlijk ook uitgemaakt werd, dat het nota bene mijn eigen schuld was en dat ik zelf verantwoordelijk was in een overstapservice!
De nu mijn huidige provider, diverse malen gebeld en gevraagd of de overstap goed is gegaan.
Bevestiging: Ja, het is goed gegaan en heb hier zelfs een schriftelijk bewijs van!
Op de datum van overstap, die jullie inmiddels ook heel goed weten!
Ook is mijn huistelefoon omgezet (nummerbehoud) van Online.nl, naar nu mijn huidige provider en dit nummer is echt door jullie vrijgegeven en omgezet Online.nl!
Dus jullie beheerden dit telefoonnummer en wisten hier dus wel degelijk van! Anders geef je mijn nummer met nummerbehoud niet zomaar vrij en over naar mijn huidige nieuwe provider!

Maar, niets was helaas minder waar.. Met dien verstande, dat mijn telefoonnummer, internet en tv was omgezet van Online.nl naar de nieuwe huidige provider, er dus vanuitgaande dat alles netjes geregeld was. Ook gezien de papieren bevestiging van de nieuwe, huidige provider!
Helaas, zag ik een maand na opzegging van mijn oude provider Online.nl nogmaals een abonnement afschrijving.
Wederom gebeld met Online.nl..dit klopt niet!
Al met al suddert dit gezeur nu al twee en halve maand door..

Vreemd, ik ben diverse malen met jullie aan het bellen en dan eigenlijk als een \’klein kind\’ behandeld worden en mij de schuld geven, (Klant is zelf verantwoordelijk voor opzegging) vind ik echt te kort door de bocht! Dus niet!
OVERSTAP SERVICE heet dat!
Want Online.nl, ik kan alles schriftelijk bevestigen, dat alles juist is geregeld in de overstapservice door de nu mijn huidige provider.
Daarna heb ik weer gebeld met nu mijn huidige provider, over de situatie (met jullie- Online.nl) en deze wilden gelukkig wel meedenken in deze burocratische regels van machtsstrijd.
Ze vonden het zelfs enorm flauw, dat er zo werd omgegaan met klant die nota bene een overstapservice heeft genomen en dan van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
De nieuwe provider geeft ook aan: Online.nl kent de overstapservice procedure! Niet zo flauw doen!
Heb zelf nog een uitgebreide email/brief naar jullie -Online.nl gestuurd, met het hele verhaal incl. bewijsstukken en helaas tot vandaag nog geen bericht terug gehad. Hoe lang moet ik nog wachten?!
Ik ben er klaar mee!
We zijn nu al bezig vanaf 27 augustus 2016!
Ja, nu krijg ik bericht per post dat het abonnement gestopt is. Dit omdat ik telefonisch contact met jullie heb gehad op 21-10-2016 daar jullie via een automatische incasso onterecht abonnements gelden hebben geint.
Want volgens jullie zeggen.. Het abonnement was niet opgezegd en ik moest dus betalen t/m 21-11-2016 Gezien de wettelijke opzeg termijn.
Ik weet niet of jullie jullie oude wettelijke voorwaarden hebben bekeken? Ik kon namelijk niet inloggen binnen het nieuwe platform! Dit heb ik vorige week pas kunnen regelen via de \’helpdesk\’ die mij toen pas de inlogcodes heeft gegeven.
Helaas krijg ik via het webformulier alleen een autoreplay, met het berichtl; \\\’We hebben u bericht ontvangen en we hebben het druk, en u krijgt een aantal dagen later bericht terug\\\’
Nou echt NIET! Nog steeds geen bericht!
Weet, dat ik dit verhaal nu niet laat vallen. Ik heb er nu genoeg tijd en energie in gestoken!
Vind dit zelfs bij het onbeschofte af dat jullie zo met klanten om gaan.

Mijn vraag; Online.nl, wanneer krijg ik mijn teveel betaalde abonnementsbetalingen terug?!
En vergeten jullie de rente en gemaakte kosten, telefoon en mijn tijd dan ook even niet?!

Jullie weten heel goed hoeveel euro en anders wil ik jullie het nogmaals zenden! Ik heb de specificaties!

Ik ben er nu klaar mee, dat jullie mijn nieuwe provider de schuld geven prima, maar laat een klant er buiten!
Trek je boetekleed eens aan en neem z.s.m. contact met mij op! Crediteer het bedrag waar ik recht op heb!

Het hele verhaal had helemaal niet op het internet gehoeven! Als jullie mijn casus eens goed hadden nagekeken en mij netjes hadden bericht, stond jullie naam nu niet te kakken!

Waar mensen werken worden fouten gemaakt!
Maar leer van jullie fouten en als je bij mijn huidge provider afgelopen maandag schriftelijk kan toezeggen dat jullie nu de fout hebben gemaakt, doe dit dan ook bij mij!
Het gaat mij aan toch!!
Toon het lef, mijn telefoonnummer en emailadres is in die 10 jaar nog steeds hetzelfde gebleven! Denk in oplossingen en in mogelijkheden en verschuilen je niet!
Graag de oplossing en het geld waar ik recht op heb, teruggestorten op mijn rekening!
Op 25 november jl. heb ik nogmaals contact gehad met mijn nieuwe huidige provider, waar ik alle diensten vanaf neem. Deze geeft te kennen het nu te willen uitzoeken en heeft jullie afgelopen maandag 28-11-2016 gebeld!
Inmiddels hebben jullie (Online.nl) afgelopen maandag elkaar gesproken en bericht verstuurd per email rond 13.00u op 28-11-2016 met het bericht dat jullie de fout hebben gemaakt.
Staat nu dus allemaal zwart op wit, Online.nl!

Dus geef dan nu ook maar aan, hoe jullie het nu dan willen hebben!
Moeten we elkaar op een andere manier in andere omstandigheden ontmoeten? Misschien dan in een mooi gebouw in ander gezelschap met een paar wijze mensen die het recht in deze wel willen opleggen?

Ik heb afgelopen maanden echt de vragen gehad: Waar ligt nu deze fout in de overstap, en waarom moet de klant de dupe worden in dit geheel. Los het onderling financieel lekker op en laat de klant er a.u.b. buiten!
Ik wil nu mijn geld terug!
Mijn tijd krijg ik niet meer terug maar wil jullie wel een symbolische \\\’naheffing\\\’ sturen van mijn gemaakte uren, frustratie, tijd en extra gemaakte kosten, telefoonkosten etc.

Waarom, waarom, Online.nl melden jullie de fout wel bij mijn nieuwe huidige provider en waarom niet bij mij?!
Jullie hebben immers tegenover mij, financiële fouten gemaakt!
Graag deze week de oplossing!

Tevreden wanneer:
1. Online.nl mijn teveel betaalde abonnementsgelden en rente hierover deze week met wettelijke rente terug betaald.
3. Dat ik een papieren eind specificatie (berekening) dus creditering specificatie per post krijg, dus per brief, naar mijn huisadres verzenden. (Dus op papier!) Dit heb ik ook telefonisch gevraagd echter nooit ontvangen! Maar wil deze nu wel!
2. Daarnaast vergoeding in de gemaakte telefoonkosten en gemaakte tijds uren in emailverkeer (rompslomp), brieven en stress wordt vergoed. Vraag hierin absoluut niet het onderste uit de kan!
Maar vind een symbolische compensatie van 25 euro een juist bedrag! Dus dit, naast mijn terugbetaling teveel betaalde abonnementsbetalingen van de afgelopen maanden.
3. Bij niet tijdige terugbetaling en geen contact met mij opnemen, deze week, ga ik stappen ondernemen naar de rechtpersonen die mij wel in het recht willen stellen.
En willigt Online.nl het symbolische bedrag van euro 25 niet als extra tegemoetkoming in de telefoon-, tijdskosten en overleg stress, dan laat ik mijn rechtspersoon hierover beslissen in welke mate dit qua tijd en sores wel in redelijke mate volgens standaarddivisies verschuldigd achten.
Online.nl, jullie kennen mijn telefoonnummer en emailadres! Ik wil jullie hier ook persoonlijk over spreken!

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Flores2017