Klacht: administratieve fout

op 26 oktober 2011 over Anderzorg in de categorie Zorgverzekering

Anderzorg heeft zonder mij in te lichten mijn verzekering in 2011 beëindigd. Ik heb altijd op tijd mijn premie voldaan. Opeens een brief van het CVZ: u bent volgens onze gegevens onverzekerd. Heb met mijn polisgegevens geantwoord dat ik dat wèl was. Toen werd mij een boete opgelegd. Gebeld met Anderzorg. Zij begrepen niet waarom de premie niet meer automatisch werd geïnd sinds januari 2011, en boden aan om die met terugwerkende kracht ineens te innen. Samen met de boete, die door onzorgvuldigheid van Anderzorg was ontstaan, zou ik dan de rekening moeten betalen voor hún fout!!
Ik ben toen meteen naar een andere zorgverzekeraar gegaan (De Friesland) en heb bezwaar gemaakt bij het CVZ.
Het CVZ laat weten dat het verplicht is binnen 8 weken te reageren maar kan dat niet waar maken en rekt eigenmachtig deze termijn op naar 12 weken.
Ik ben verbijsterd!

excuses van Anderzorg en CVZ + kwijtschelding van de onterecht mij opgelegde boete. Deze boete moet bij Anderzorg worden neergelegd.

Bericht van Anderzorg

6 jaren geleden - Geachte heer Prins, Ik heb een email naar u gestuurd met nog een aantal vragen. Ik verzoek u vriendelijk deze email te beantwoorden zodat we samen kunnen kijken hoe we deze situatie voor u kunnen oplossen. Met vriendelijke groeten, Anne Bergman Medewerker Webcareteam AnderZorg.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Anderzorg in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Anderzorg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Anderzorg

Heeft op 28 oktober 2011 om 11:47 geantwoord

De afdeling Polisadministratie neemt deze klacht in behandleing. Meneer ontvangt hiervan spoedig bericht.

Heeft op 01 november 2011 om 07:41 geantwoord

Anderzorg heeft aangeboden om de premie over de onverzekerde periode met terugwerkende kracht te innen, waardoor de opgelegde boete van het CVZ zou vervallen. Ik heb daar als volgt op gereageerd:
Deze oplossing is voor mij onaanvaardbaar. Ik heb zonder het te weten lange tijd het risico gelopen om bv. bij ziekte of een ongeluk geconfronteerd te worden met rekeningen die ik wellicht niet had kunnen betalen door nalatigheid van Anderzorg.
Uw aanbod getuigt van het ontbreken van inlevingsvermogen in mijn positie. Het zou bovendien een soort "beloning" zijn voor de onbetrouwbare administratie bij Anderzorg, waardoor de problemen immers zijn ontstaan.
Ik wacht het vonnis van CVZ dus af.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans Prins