Klacht: Administratieve afhandeling opzegging

op 28 januari 2011 over UPC in de categorie Alles-in-1

Wij hebben gebruik gemaakt van de overstapservice. Wij zijn overgestapt van UPC naar KPN. In eerste instantie blijkt dat via deze service alleen de telefonie over gaat. Daarom zelf nog voor de daadwerkelijke overstapdatum met UPC gebeld. Tijdens dit gesprek heel duidelijk aangegeven dat wij alles willen beeindigen, digitale TV, telefonie en internet. Dit was voor de medewerkster duidelijk. Zij zou dit allemaal regelen. Telefonisch was dit accoord. Duidelijk nagevraagd of er nog iets schriftelijks (mail) opgestuurd moest worden. Hier een duidelijk “Nee meneer, het is zo geregeld” als antwoord gekregen. Echter zijn er 2 maanden erna nog steeds bedragen afgeschreven, zelfs voor een monteur die er nooit is geweest (alle bedragen tot op heden laten storneren door de bank). Nu al weer meerdere malen telefonisch contact gehad en de situatie uitgelegd. Alles zou uitgezocht worden en opgelost worden. Helaas, vandaag een brief ontvangen waarin verzocht wordt om het modem op te sturen. Ben ik echter blij dat ik het verzendbewijsje van 25 november 2010 nog heb. Op deze dag nml modem en decoder apart van elkaar opgestuurd. Weer gebeld. Krijg het verhaal over de overstapservice weer te horen, alleen telefonie gaat over. Ja, dat wist ik al eerder. Zou allemaal geregeld moeten zijn. Telefoniste gaf aan ik niets hoefde te doen ivm de gekregen brief indien ik het verzendbewijsje nog had. Oke, heb toen maar opgehangen voordat er stoom uit mijn oren zou komen.

Gewenste oplossing

Geen telefoontjes of brieven meer van UPC. Gewoon ons met rust laten en financieel niet meer zeuren. Heb inmiddels al aardig wat kosten moeten maken voor het bellen van de klantenservice (0,10euro per minuut). Als UPC ons verder met rust laat, willen wij over de belkosten niet moeilijk doen.

Alle klachten die gemeld zijn door builch